کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

سیصد و پنجاه و نهمین نشست کتاب‌خوان در روز سه‌شنبه 20 بهمن ماه در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.


 در این نشست 8 تَن به معرفی کتاب پرداختند که خلاصه‌ای از آن به شرح زیر است؛

«حرمان هور» نوشته: علیرضا کمری/ ارائه توسط: سعید ایلخوانی مهوار (گوینده و مجری صدا‌ و‌ سیمای همدان)
این کتاب شامل 93 قطعه از یادداشت‌های شهید احدی، دانشجوی سال دوم رشته پزشکی دانشگاه‏ شهید بهشتی است که در 4 بخش (دفتر) تدوین شده است. «حرمان هور» انعکاسی بدیع و دست نخورده از وقایع جبهه‌های جنگ ایران و عراق است که اتفاقاتی مانند: عملیات‌های جنگی، شهادت هم‌رزمان، خاطرات شخصی و... را به تصویر می‌کشد.

«کیمیاگر» نوشته: پائولو کوئیلو/ ارائه توسط: فاطمه شیرانی (ریاست دفتر پرستاری استان و کارشناس سلامت استانداری)

این رمان درباره چوپانی اسپانیایی به نام سانتیاگو است که زادگاهش را در اندلس ترک کرده و برای یافت گنجی مدفون در حوالی اهرام مصر به شمال آفریقا می‌رود. وی در این جست‌و‌جو با افراد و اتفاقات مختلفی روبرو می‌شود که مفهوم گنج واقعی را در ذهن او دگرگون می‌کنند.

«دایره‌المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی(ره)» نوشته: جعفر شیرعلی‌نیا/ ارائه توسط: دکتر فرهاد فراهانی (معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان)

این کتاب روایتی از فراز و فرود 87 سال زندگی سید روح الله موسوی خمینی است که روایت روزگار کودکی تا روزهای حوزه علمیه قم، روزهای قیام، بازداشت و تبعید، روزگار طولانی زندگی سخت در نجف و پس از آن پیروزی انقلاب و... را شامل می‌شود. «دایره‌المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی (ره)» در 12 فصل تنظیم شده و مهمترین ویژگی آن عکس‌های بدیع و شناسنامه تصاویر است.

«میر همدان» نوشته: پرویز اذکایی/ ارائه توسط: سید حبیب‌الله موسوی بهار (قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان)

این کتاب که به مناسبت کنگره بین‌المللی هفتصدمین سال تولد میرسید علی همدانی منتشر شده، روایتی از احوال، آثار و آرای همدانی به انضمام 5 رساله وی است.
منابع مورد استفاده در این اثر تحقیقی، برگرفته از نوشته‌های مریدان، ملازمان، تذکره‌نویسان و نویسندگان سده‌های 9 تا 14 ه.ق. همچنین برخی تحقیقات و نوشته‌های معاصر است

«حکایت دولت و فرزانگی» نوشته: مارک فیشر/ ارائه توسط: اعظم انصاری (مسئول کتابخانه عمومی پیامبر اعظم(ص))

این کتاب بازتاب مسائل روان‌شناختی و موفقیت در زندگی است که راه‌های کسب پیروزی درزندگی را با زبانی جذاب بیان می‌کند.
در بخشی از آن آمده است: «بزرگترین دارایی ما آزادی است و دولت می‌تواند به تو آزادی عطا کند، برایت نیکو خواهد بود که این آزادی را بشناسی، با آن خواهی دید که بسیاری از توهمات ناپدید می‌شود» این کتاب در 15 فصل تنظیم شده و در 10  کشور جهان به چاپ رسیده است.

«طوفان دیگری در راه است» نویسنده: سید مهدی شجاعی/ ارائه توسط: یحیی خسروی (دانشجوی پزشکی و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان)

کمال پسر یک خانواده پولدار و وابسته به دربار است که خانواده‌اش معتقدند دیوانه است و او را از دیگران مخفی می‌کنند؛ او شبی مخفیانه خودش را به عروسی که والدینش رفته‌اند می‌رساند و در آنجا شیفته خواننده می‌شود. زینت که خواننده‌ای مشهور است ناگهان تصمیم می‌گیرد پشت پا به دنیا و کار خلاف زده و زندگی کمال را به سر و سامان برساند.

«میوه‌های رسیده» نویسنده: سید میثم موسویان/ ارائه توسط: سید میثم موسویان (نویسنده)

این رمان روایتی ساده و روان از زندگی افراد مختلف در متن انقلاب اسلامی است. از ویژگی‌های این اثر، روش پردازش داستان و ذکر وقایع تاریخی مستند در خلال داستان است
نام میوه‌های رسیده برای این کتاب بهترین انتخاب بوده، چرا که میوه، استعاره‌ای از مردم است که با راهنمایی‌های امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی به بلوغ و تکامل می‌رسند.

«خرمگس» نویسنده: اتل لیلیان وینیچ/ ارائه توسط: محدثه ساکی (دانشجوی پرستاری همدان)

داستان کتاب در ایتالیای تحت نفوذ اتریش در دهه ۱۸۴۰ میلادی می‌گذرد که زمانه‌ای پر از آشوب و خیزش است. شخصیت اصلی داستان، آرتور بورتون، سردسته جنبش جوانان است و دشمنش، پدر مونتانلی است. دنباله‌ای از روابط تراژیک بین آرتور و دختر محبوبش، جما در داستان پیش می‌آید. این کتاب، داستان ایمان، بیداری از خواب و خیال، دگرگونی، عشق و شجاعت است.

  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی