کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

کتاب «زندگی شهید نواب صفوی»

دوشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸ ب.ظ

 کتاب «زندگی شهید نواب صفوی» نوشته سید هادی خسروشاهی، به بوته نقد و بررسی ک گذاشته شد.




در تاریخ ایران همیشه افراد بزرگی بوده‌اند که جان خود را فدای ملت کرده‌اند و شهید نواب صفوی یکی از این بزرگان می‌باشد که همراه با دوستان خود در مقابل جور ایستادگی کردند و در این راه جان خود را نیز فدا کردند.
 کتاب "نواب صفوی" اثر شاهین رهنما است که توسط انتشارات مدرسه به چاپ رسیده و در راستای آشنایی نسل جوان با بزرگمردان تاریخ معاصر ایران این کتاب نقد و بررسی شد.
عباس هژیرکمال، منتقد کتاب، گفت: انقلاب اسلامی با خون بسیاری از مردان و زنان و جوانان این مملکت به بار نشسته و باید یاد و خاطره آنان زنده نگه داشته شود.
وی در ادامه به نقل زندگی شهید نواب صفوی پرداخت و عنوان کرد: سید مجتبی میرلوحی معروف به نواب صفوی در سال 1303 در تهران متولد شد و یکی از مؤسسین و فعالین حزب فداییان اسلام بود.
هژیرکمال افزود: این حزب مردم را از خطرهایی که دین مقدس اسلام و منافع ملّی مردم ایران را تهدید می کرد،آگاه کردند و در اندک زمان موجی از حرکت‌های مردمی را در سراسر کشور به وجود آورند.
هژیرکمال با اشاره به حرکت‌های انقلابی و فعالیت‌های شهید نواب، گفت: این شهید بزرگوار در راه اهداف الهی خود و در مباره با استعمار و استکبار دستگیر شد و در سال 1334 به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی