کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

کتاب «مرغ در طوفان»

دوشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۰۵ ب.ظ
کتاب «مرغ در طوفان» نوشته آسیه باکری از انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به بوته نقد و بررسی  گذاشته شد.

منتقد کتاب با اشاره به اینکه کتاب"مرغ در طوفان" در شش فصل به زندگانی سیاسی شاپور بختیار می‌پردازد، ابراز داشت: بختیار در سال‏های دهه 1340 به پاس خدماتش در جبهه ملی دوم، از مراحم خاص دربار برخوردار گردید و مدیریت تعدادی از شرکت‏های بنیاد پهلوی را بر عهده گرفت.
ابراهیم سهامی، ادامه داد: در حالی که روند رو به رشد مخالفت مردم مسلمان با حکومت رژیم پهلوی هر روز شدت می‌‏یافت، بختیار به عنوان آخرین تیر ترکش شاه، مقام نخست‌‏وزیری را عهده‏‌دار گردید، اما توانست این سمت را تنها 37 روز حفظ کند.

سهامی در ادامه بیان کرد: او در طول این مدت کوشید تا به کمک امپریالیسم آمریکا، رژیم در حال مرگ پهلوی را نجات دهد.
منتقد کتاب افزود: وی در این دوران کوتاه به طراحی توطئه‏‌هایی نیز مبادرت ورزید که طرح انفجار هواپیمای حامل حضرت امام خمینی(ره) در مسیر بازگشت به تهران از آن جمله بود.
همچنین کلهر عضو انجمن ادبی کتابخانه عمومی شاهد نیز درباره بختیار گفت: شاپور بختیار یک روز پس از تظاهرات اربعین با اعلام خبر امام (ره) مبنی بر قصد ورود به کشور، فرودگاه مهرآباد تهران را به روی پرواز‌های خارجی بست، اما اعلام کرد: آیت‌الله خمینی هر زمان که اراده کنند می‌توانند به وطن بازگردند.
در پایان اعضای جلسه بر این عقیده بودند که این کتاب با نثر ساده و روان نوجوانان را با انقلاب و دستاوردهای آن آشنا می‌کند

  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی