کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

کتاب «پشت دیوار مدرسه» نقد شد

دوشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۱۱ ب.ظ

جلسه نقد کتاب «پشت دیوار مدرسه» با حضور کتابداران، اعضای کانون نویسندگان و علاقمندان به کتابخوانی برگزار گردید.


کتاب، داستان سه نوجوان به نام‌های مهدی، امیر و فرهاد است که با راهنمایی معلم خود(ایزدی) برضد رژیم شاه فعالیت دارند، در ابتدای داستان راوی داستان (مهدی) در کنار مزار پدرش روزی را به یاد می‌آورد که ایزدی دستگیر شد و در غیاب او فعالیت‌هایشان مثل دیوار نوشته‌ها و پخش اعلامیه‌های امام(ره) ادامه داشته است.
 در ادامه داستان، بعد از آزادی ایزدی در منزل مهدی (راوی داستان) جلسه‌ای گذاشته می‌شود تا مشکل تکثیر اعلامیه‌ها طوری حل شود و فکری به ذهن مهدی می‌رسد که از پدر فرهاد که بابای مدرسه است کمک بگیرند و از دستگاه کپی مدرسه برای این کار استفاده کنند، ابتدا بابایوسف(پدر فرهاد) راضی به این کار نیست اما در ادامه به بچه‌ها کمک می‌کند.
 در پایان داستان (مهدی) که تاکنون فکر می‌کرده پدرش به مرگ طبیعی فوت کرده متوجه می‌شود پدرش یکی از مبارزین و به قول رحمانی از مهره‌های حساس تشکیلات بوده و شهید شده است.  
اکبری مدرس دانشگاه و منتقد جلسه "کتاب پشت دیوار مدرسه"را کتاب شایسته‌ای برای آشنایی بیشتر رده سنی نوجوان با دانستنی‌های انقلاب 57 ایران دانست و به برخی ایرادات دستوری و همچنین تناقضات داستانی از لحاظ ساختار و سنخیت اشاره نمود.
  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی