کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

نقد کتاب «شکوه پایداری

سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲ ق.ظ
  با هدف آشنا نمودن نسل جوان با مفاخر ملی و مذهبی کتاب شکوه پایداری (معرفی داستانی زندگی حاج مهدی عراقی یکی از یاران با وفای حضرت امام خمینی (ره) نوشته معصومه انصاریان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
 مهدى عراقى در سال 1309 در محله پاچنار تهران به دنیا آمد و در دامن مادرى مؤمن و پدرى زحمت‏کش پروش یافت، دوران‏ بالندگى‏‌اش با جنگ جهانى دوم و اشغال ایران به دست سربازان‏ انگلیسى و روسى همزمان بود، سال‏هاى کمبود نان و ارزاق و نفت را خوب درک کرد و همین موجب شد خیلى بیش از آن‏که سن و سالش ‏اقتضاء کند با مسایل اجتماعى و سیاسى روز درگیر شود.
 وی در نوجوانى با نواب صفوى آشنا شد و در 16 سالگى به عضویت‏ سازمان فداییان اسلام درآمد و در ادامه به دلیل فعالیت‏هاى سیاسى او را ازدبیرستان اخراج کردند، او اگرچه زندگى مخفیانه داشت از درس‏ خواندن باز نماند.
 در سال 1341، در جریان موضعگیرى قاطعانه امام خمینى (ره) علیه طرح انجمن‏‌هاى‏ ایالتى و ولایتى، شیفته شخصیت ایشان شد و از آن پس، امام‏ همواره رهبر و پیشواى او بود.
 پس از ترور حسنعلى منصور، نخست‏ وزیر وقت، در زمستان سال1343 در شبى سرد و برفى ماموران شاه، که درخانه به کمینش نشسته بودند، او را دستگیر و راهى زندان کردند، 13 سال بعد، به‏ محض آزادى براى دیدار امام (ره) به پاریس رفت و تا پیروزى ‏انقلاب و پس از آن، همچون یارى دلسوز و فداکار در کنار امام خمینى(ره) خدمت کرد.
 سرانجام، در صبحگاه چهارم شهریور 1358 بعد از 32 سال مبارزه‏ پایدار توفیق شهادت یافت، زندگى نامه مهدى عراقى، تاریخ چهاردهه مبارزه سیاسى و اجتماعى ایران را (1358 - 1320) از نگاهى‏ خاص به نمایش مى ‏گذارد.
این کتاب توسط مرکز آفرینش‏هاى ادبى تدوین و با جلد شمیز منتشر شده است.

  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی