کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

 

 
 نواز، حکیم، صابر و داریوش چهار رفیق انقلابی از پیروان امام(ره) بودند، صابر اول قصه شهید می‌شود و سه دوست پس از مشورت و فکر کردن به این نتیجه می‌رسند که جنازه صابر داخل حیاط دفن شود.
 بزرگترین غم بچه‌ها علاوه بر شهادت دوستشان، مادر صابر، که زنی سالخورده و فلج است بود، چگونه می‌توانستند به او بگویند تنها فرزندش، عصای دستش شهید شده؟ تصمیم می‌گیرند که به مادر بگویند فرزندش برای کاری به قم سفر کرده.
سلیمی عنوان کرد: سرانجام مادر می‌فهمد و از غم دوری فرزند می‌میرد او هم کنار فرزندش به خواب ابدی می‌رود، نواز و حکیم و داریوش همچنان به فعالیت های انقلابی ادامه می‌دهند تنها سلاح این سه دوست سنگ و شیشه پر از بنزین بود و هر بار به یک شیوه مبارزه می‌کردند.
وی افزود: انقلاب پیروز می‌شود وجنگ شروع می‌شود این سه دوست هر سه راهی جبهه های حق علیه باطل می‌شوند داریوش شهید شد نواز هشت سال اسیر و حکیم شیمیایی....
در ادامه منتقد کتاب، بیان داشت: کتاب "تفنگ پدر بر بام‌های تهران" نوشته حسن بهرامی و از انتشارات سوره مهر می‌باشد، در این کتاب که در 13 فصل و106صفحه به تحریر درآمده است، فاصله زمانی انقلاب تا پایان جنگ، البته تنها فصل آخر مرتبط با جنگ است آن هم به صورت خیلی مختصر و کوتاه.
زهرا سلمی گفت: کتاب در خصوص وقایع انقلاب نگارش یافته و هدف اصلی آن آشنا کردن مخاطب با خاطرات و روزهای انقلاب است، خاطراتی که به شیرینی بیان شده و مخاطب را با خود به آن روزها می‌برد، خاطرات چند جوان که بر خلاف ظاهر خود پیرو خط امام هستند.
وی ادامه داد: فصل‌بندی به صورت کلی وجود ندارد و در هر فصل اتفاق و خاطره‌ای شرح داده می‌شود، در هر تقسیم‌بندی به وضوح دیده می‌شود که جوانان انقلابی برای رسیدن به هدف از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، درمورد شخصیت‌های جدیدی که وارد داستان می‌شوند توضیح اندکی داده شده .
سلیمی افزود: اسکلت‌بندی کتاب با شرح وضعیت روزهای انقلاب و شهادت صابر شروع می‌شود و مخاطب را با خود به عمق داستان می‌برد و با بیان وضعیت شخصیت‌های اصلی داستان بعد از جنگ داستان را به طرف پایان بسته می‌کشاند.
منتقد کتاب عنوان کرد: نگارش کتاب با انتخاب موضوع عمومی به سبک روان و ساده برای گروه سنی نوجوان نیز براحتی قابل درک است و خیلی خوب مفهوم هدف را به آن ها نشان می دهد.
وی افزود: توصیف‌هایی که از صحنه تظاهرات شده (فریاد بود وشلیک بود و اضطراب و رپ رپ چکمه‌های و اشباح سیاه پوش، مشت‌های گره خورده و رقص اسپری‌ها که میرقصیدند و شعارهایی که میروییدند روی دیوارها...) خیلی خوب توانسته صحنه‌های تظاهرات را در ذهن خواننده بازسازی کند.
سلیمی گفت: فرهنگ خاصی در آن دوره تاریخ برجامعه حاکم است که مرتبط کردن آن‌ها با شخصیت‌های متفاوت و عقاید متنوع کار سختی است که نویسنده خوب توانسته از عهده این کار برآید.
وی ادامه داد: تمامی نکات نگارشی در این کتاب رعایت شده و زبان نوشتاری اول شخص می‌باشد، از نقاط مثبت کتاب شرح صحنه‌های انقلاب می‌باشد و جلد کتاب هم بسیار زیبا طراحی شده و نوشته‌های روی جلد هم مخاطب را کنجکاو می‌کند که متن کتاب را بخواند.
یکی از نقاط ضعف کتاب تکرار زیاد است به وفور به چشم می‌خورد که صحنه‌های تظاهرات و ... بارها و بارها تکرار شده است و بعضی از اصطلاحات که برای مخاطب نامفهوم است را در پاورقی یا آخر کتاب توضیح داده نشده است.

  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی