کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

گزارش جلسه نقد کتاب ماه تابان

پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۱۶ ب.ظ

  به مناسبت رحلت رهبر کبیر انقلاب و قیام پانزده خرداد، جلسه نقد کتاب"ماه تابان: مختصری از زندگی امام خمینی از زبان خاطره ها" با حضور جمعی از اعضای کتابخانه و بهنام میرزایی به عنوان منتقد در کتابخانه عمومی امام حسین(ع) برگزار شد.

کتاب ماه تابان که مختصری از زندگی حضرت امام خمینی(ره)  از زبان خاطره ها می باشد؛ توسط آقای حسن کشوردوست تدوین گردیده است که به زندگی حضرت امام خمینی از تولد تا رحلت جانگداز ایشان پرداخته است.

بهنام میرزایی (منتقد) در شرح نقاط قوت کتاب گفت: تلاش زیادی شکل گرفته تا تاثیرگذارترین، روانترین، ساده ترین ولی در عین حال باورپذیر ترین خاطره ها انتخاب شوند. در واقع با همین کتاب کوتاه می توان امام خمینی را تا حدود زیادی به آنهایی که هیچ شناختی از این مصلح و مبارز سیاسی جهان اسلام و بزرگترین، هوشمند ترین وتاثیر گذار ترین مرد قرون اخیر را ندارند، شناساند وبرای کسانی که نیاز بیشتری به شناخت دارند در بین بخش ها منابع بیشتر برای تحقیق معرفی گردیده است.
از نقاط قوت دیگرکتاب این است که به ما وبه همه آنهایی که امام را می شناسند و یا نمی شناسند یادآور می شود که او هم انسانی بود مثل سایر انسانهای روی زمین واینکه او کسی نبوده که از کرات دیگر آمده باشد؛  بلکه کسی است که مثل خیلی ها در کودکی یتیم گردیده، بازی کرده ودرس خوانده، بزرگ شده و بالیده است ولی به درجه ای از شعور رسیده است که قدرت تشخیص یافته و تاب تحمل در برابر اسلام ستیزی را نداشته پس با تمام توانش در مقابل طاغوت زمانش قد علم می کند و با اتکا برقدرت خداوند و ملت شریف ایران می تواند معیارهای قدرت جهان را جابجا کند.

میرزایی ادامه داد: پیشنهاد می شود  در چاپهای بعدی این کتاب عکسها وتصاویر در پایان هر فصل گنجانده شود تا درحالی که خاطرات کوتاه مطالعه می گردند به صورت مصور هم دیده شوند زیرا سبب ایجاد تاثیرفراوان است در عین حال بحث ایجاز هم محفوظ می ماند.


  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی