کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

مشکل اینجاست که زمان لازم برای خواندن تمام کتاب‌های فوق‌العاده خوب وجود ندارد. بنابراین ما باید راه دیگری بیابیم. بهترین راه برای انجام این کار، استفاده از وب‌سایت‌هایی می‌باشد که کتاب‌های متنوع را معرفی می‌نمایند، شما می‌توانید از طریق استدلال‌ها و تفکر افرادی که این کتاب‌ها را خوانده‌اند، مروری اجمالی بر این کتاب‌ها داشته باشید. در اینجا   هشت وب‌سایت معرفی کتاب ذکرشده است که می‌تواند به شما  در یافتن کتاب جدید کمک کند.
۱. گودریدز (http://GoodReads.com):

goodreads

گودریدز یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های بررسی کتاب بر روی اینترنت می‌باشد (و آمازون آن را به دلیل محبوبیت اش خریداری کرده است) و فهرست سازی کتاب این برنامه باورنکردنی است. شما می‌توانید از طریق این برنامه مشاهده نمایید که دوستتان در حال خواندن کدام کتاب می‌باشند و چه توصیه‌هایی می‌نمایند و کتابی که در حال مطالعه آن هستید، خوانده‌اید یا می‌خواهید بخواهید، را دنبال نمایید. بااین‌حال، این وب‌سایت کاملاً مبتنی بر بررسی‌ها و توصیه‌های کاربرانی می‌باشد که یافتن آن‌ها کار سختی ست، به‌عنوان‌مثال، نویسندگانی که افراد موردعلاقه شما هستند و شما آن‌ها را با هزار بدبختی از طریق مطالعه و بررسی‌های متعدد نظرات کاربران یافته‌اید.

۲. فیکشن فانتاستیک (http://fantasticfiction.co.uk):

fantasticfiction

فیکشن فانتاستیک، وب‌سایت مهمی می‌باشد که هنگام  جستجوی مجموعه کتاب‌های یک نویسنده به شما کمک می‌کند و حتی مجموعه کتاب‌ها را طبقه‌بندی می‌نماید لازم نیست تا شما نگران از دست دادن مجموعه کتاب‌هایتان یا نظم آن‌ها شوید و این وب‌سایت حتی کتاب‌هایی که به‌تازگی توسط نویسنده منتشرشده را نیز فهرست می‌نماید. هر صفحه آن شامل کتاب‌هایی می‌باشد که نویسنده پیشنهاد می‌نماید و همچنین دربردارنده بخشی می‌باشد که سایر نویسندگان پس از بررسی کتاب‌های پیشنهادی نویسنده مذکور، پیشنهاد نموده‌اند. این وب‌سایت یک منبع خارق‌العاده برای استفاده در کتابخانه و همچنین برای استفاده شخصی می‌باشد. تنها چند مسئله در مورد این سایت وجود دارد: اولاً، به‌واسطه بخش‌های زیادی که در هر صفحه وجود دارد، سازماندهی آن کمی گیج‌کننده است و ثانیاً، این سایت بر نویسندگان معروف تمرکز می‌نماید، مگر اینکه شما نام نویسندگانی را بدانید که شهرت کمتری دارند اما آثار خارق‌العاده‌ای دارند،

۳. مپ لیتریچر (http://literature-map.com):

literature-map

مپ لیتریچر نه‌تنها مفید می‌باشد بلکه بسیار سرگرم‌کننده نیز هست. کاربر نام نویسنده را در وب‌سایت می‌نویسد و وب‌سایت به معرفی وب‌سایت‌های نویسندگانی می‌پردازد که دارای نوشته‌هایی با سبک و ژانر مشابه نویسنده مذکور هستند. نامی نزدیک به نام نویسنده مذکور و نویسندگانی که شباهت بیشتری به هم دارند را معرفی می‌نماید. متأسفانه، این سایت تنها می‌تواند به معرفی نویسندگان و کتاب‌ها بپردازد، درصورتی‌که ممکن است فقط نوشته‌ها مشابه هم باشند و لزوماً به این معنی نیست که آن‌ها به شیوه که شما می‌خواهید به هم شباهت داشته باشند.

۴. بعد این باید چه کتابی را بخوانم؟ (http://whatshouldireadnext.com):

whatshouldireadnext

سایت What Should I Read Next به تجزیه‌وتحلیل فهرست علاقه‌مندی‌های تمامی اعضا می‌پردازد تا بتواند بهترین پیشنهاد را برای مطالعه بعدی هر کتابی معرفی نماید. شما می‌توانید به صفحه اصلی سایت بروید و یک عنوان کتاب را انتخاب کنید و آنگاه این سایت فهرستی از عناوین کتاب‌هایی را ارائه خواهد داد که سایرین به خواندن آن علاقه داشته‌اند و به این صورت از پیشنهاد‌های رایگان سایت استفاده کنید. یا، شما می‌توانید به‌صورت رایگان عضو این سایت شوید و فهرست کتاب‌های موردعلاقه خود را بسازید و پایگاه داده گسترده خود را به آن اضافه نمایید. تجزیه‌وتحلیل بر اساس فهرست علاقه‌مندی خوانندگان به‌طور شگفت‌آوری جالب است، اما کتاب‌های توصیه‌شده در این وب‌سایت تقریباً خیلی زیاد می‌باشد.

۵. مطالعه بعدی شما (http://yournextread.com/us):

YOURNEXTREAD

مطالعه بعدی شما (Your Next Read) به دو روش به شما کتاب پیشنهاد می‌نماید و شما می‌توانید در آن ثبت‌نام نمایید و «نقشه»کتاب‌های خود را در آن ایجاد نمایید. برای پیدا کردن کتاب‌های پیشنهادی، می‌توانید در فهرست کتاب‌های مطالعه شده جستجو نمایید یا می‌توانید عنوان موردنظر را در آن تایپ نمایید و ۸ کتاب دیگر در وب‌سایت ظاهر خواهد شد(و همچنین بررسی‌های سایت آمازون در مورد کتاب جستجو شده به شما نشان داده می‌شود). می‌توانید بر روی کتاب دیگری کلیک نمایید و مجدد سایت برای شما ۸ کتاب دیگر را نشان خواهد داد. همچنین می‌توانید پیشنهاد‌های خود را ارائه دهید. متأسفانه، اگر به دنبال نویسنده خاص یا کتابی در مجموعه بزرگ هستید، مانند کتاب ردوال(Redwall)، ممکن است گرفتار حلقه کتاب شوید، مهم نیست بر روی چه چیزی کلیک می‌کنید، بارها کتاب‌های مشابهی به شما معرفی می‌شود.

۶. کدام کتاب (http://openingthebook.com/whichbook):

openingthebook

کدام کتاب (Whichbook) سایت سرگرم‌کننده دیگری ست که بر اساس خلق‌وخوی شما در انتخاب کتاب به شما کمک می‌کند و می‌توانید به‌صورت رایگان یا ثبت‌نام در آن و ایجاد فهرست کتاب‌های موردعلاقه‌تان از این سایت بهره‌مند شوید. این سایت فهرستی از اسلایدر ها به شما ارائه می‌دهد و شما می‌توانید برای نشان دادن خلق‌وخوی خود چهار اسلایدر را انتخاب نمایید (آیا به دنبال چیزی شاد یا ناراحت‌کننده، مورد انتظار یا غیرقابل‌پیش‌بینی، روان یا سخت، بدون ارتباط با جنسیت یا تعدد جنسیت و غیره . .. می‌باشید). هنگامی‌که شما سلیقه‌تان را مشخص کردید، سایت به شما فهرستی ارائه خواهد داد که متناسب با خلق‌وخوی شماست (شما می‌توانید در آن فهرستی از کتاب‌هایی متناسب با خلق‌وخوی خود را کشف نمایید). اما درصورتی‌که به شیوه‌ای که شما می‌خواهید عمل نکرد، می‌توانید بر اساس مشخصات، نوع طرح و زمینه موردنظر فهرستی از کتاب‌های دلخواهتان را ایجاد کنید. این سایت برای کمک به شما دریافتن کتاب‌های جدید فوق‌العاده است و کتاب‌هایی را به شما معرفی می‌نماید که فکرش را هم نمی‌کردید، اما اگر شما عاشق نویسنده خاصی هستید، باید فکر کنید که چرا عاشق وی هستید تا بتوانید بدین روش کتاب‌های مشابه آن را پیدا کنید. 

۷. شلفاری (http://shelfari.com):

SHELFARI

شلفاری یک وب‌سایت اجتماعی برای فهرست‌نویسی کتاب می‌باشد که توسط آمازون در سال ۲۰۰۸ ایجاد شد. کاربران برحسب عناوین یا کتاب‌هایی که مطالعه کرده‌اند، قفسه‌های مجازی خود را ایجاد می‌نمایند و می‌توانند کتاب‌های خود را ارزیابی، بررسی، برچسب‌گذاری نمایند یا در مورد آن‌ها به بحث بپردازند. همچنین می‌توانید گروه‌هایی ایجاد نمایید تا سایر کاربران در آن عضو شوند، بحث‌هایی ایجاد نمایید و در مورد کتاب‌ها یا حتی سایر موضوعات صحبت نمایید. می‌توانید پیشنهاد‌ها را به دوستانتان بفرستید، اما این وب‌سایت توصیه‌های مشاوره‌ای به خوانندگان نمی‌دهد، و فقط به پیشنهاد‌های کاربران به سایرین بسنده می‌نماید. این وب‌سایت مستلزم آن است که عضوش شوید تا بتوانید از آن استفاده نمایید، در آن برای افراد یک جامعه و همچنین یک کتابخانه شخصی ایجاد می‌شود و می‌توانید بر اساس برچسب‌ها و متاداده ها آن را دسته‌بندی و سازماندهی نمایید و حتی می‌توانید کتاب‌هایی را که  در حال حاضر مطالعه کرده‌اید یا قصد مطالعه آن را دارید، فهرست کتاب‌های دلخواه، کتاب‌هایی که در اختیاردارید و کتاب‌های موردعلاقه‌تان را در قفسه‌های مختلف قرار دهید. مسئله اصلی در این وب‌سایت این است که مستلزم وقت و تلاش بسیار است، اگر زمان موردنیاز را برای آن صرف نمایید، می‌توانید به چیزی واقعاً مفید دست‌یابید.
۸. لایبرری تینگ (https://librarything.com):

librarything

 می‌توانید در آن متاداده های شخصی خود در مورد کتابخانه را ذخیره و در اختیار داشته باشید  می‌توانید سلیقه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و حتی سایت  به شما کتاب‌هایی را پیشنهاد می‌نماید. درحالی‌که این سایت دارای سیستم بسیار ژرف پژوهانه‌ای می‌باشد و ویژگی‌های فراوانی دارد، مستلزم زمان و تعهد زیاد است.


  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی