کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

جشنواره ملی «ایران ساخت»

سه شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۰۸ ب.ظ

 


نخستین جشنواره فرهنگی هنری «ایران ساخت» با شعار «فناوری ایرانی= کسب و کار ایرانی»دی ماه 1395، به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و تحقیقات و فناوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صداوسیما، شهرداری تهران، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز ملی فضای مجازی، خانه هنرمندان و ...  در تهران برگزار می شود.

 علاقمندان برای شرکت در جشنواره تا اول آذر ماه مهلت ارسال آثار خود را دارند.

مخاطبان جشنواره

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، همچنین درباره مخاطبان این جشنواره بیان کرد: فعالان عرصه فرهنگ و هنر کشور، فعالان نهادها و مراکز علمی و فناوری و شرکت های دانش بنیان، موسسات و مراکز فرهنگی هنری، مخاطبان عام و علاقمندان و دانشگاهیان و دانشجویان مرتبط مخاطبان این جشنواره هستند.

به گفته پرویز کرمی؛ «ایران ساخت»، بنا بر برنامه ریزی ها، 16 تا 18 دی ماه سال جاری مصادف با میلاد امام حسن عسکری (ع) در مرکز همایش های صداوسیما  تهران برگزار می‌شود.

رشته‌های جشنواره

دبیر کل جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» در ادامه گفت: رشته‌های حاضر در جشنواره در بخش‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند که بخش مکتوب(ادبیات) شامل روایت مستند و تک نگاشت (1000 کلمه ای)، شعر (جدی، طنز)، جملات  نغز (ایرانی، ایرانی بخر)، است.

همچنین بخش هنرهای تجسمی؛ عکس، کاریکاتور، گرافیک (پوستر، تصویرسازی، اینفوگرافی) و بسته بندی را شامل می‌شود.

بخش رسانه های دیداری و شنیداری نیز شامل فیلم مستند  حداکثر 40 دقیقه ای، پویانمایی (انیمیشن، موشن گرافی)، نماهنگ و برنامه های تلویزیونی همچون تولیدات گفت وگومحور، مجلات تصویری و برنامه های رادیویی، پادکست، کلیپ، تیزر است.

بخش رسانه های نوین شامل شبکه‌های اجتماعی مجازی، سایت، وبلاگ، نرم افزارهای تلفن همراه و چندرسانه ای ها هستند.

و در آخر هم، بخش ایده های نو در زمینه معرفی و ترویج کالاهای ایرانی گنجانده شده است.

دبیر کل جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» افزود: همچنین بخش جنبی با برپایی همایش‌های فرهنگی  و هنری در بخش‌های مختلف جشنواره برگزار می‌شود. برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت خلق اثر هنری با موضوعات مرتبط با جشنواره، برپایی نمایشگاه آثار هنری راه یافته به مسابقه در هر بخش و نشست شعرخوانی برای 30 اثر ادبی، دو بخش شعر طنز، اجرای زنده برخی از هنرهای تصویری در جشنواره ( تصویرسازی) و برگزاری ماراتن تولید محتوای راهبردی و کاربردی در عرصه های مختلف از جمله محتوای دیجیتال از دیگر قسمت‌های بخش جنبی هستند.

پرویز کرمی در ادامه توضیح داد: با رایزنی های انجام شده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران، قرار بر این است که آثار برگزیده، در فرهنگسراهای تحت پوشش این دو نهاد و نیز خانه هنرمندان ایران و برخی از گالری های شناخته شده پایتخت، به نمایش عموم گذاشته شوند.

جوایز جشنواره

دبیر کل جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با بیان اینکه در هر یک از بخش‌های ذکرشده به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود بیان کرد: به نفرات برگزیده، علاوه بر اهدای تندیس و لوح تقدیر، تولیدات و محصولات باکیفیت و ارزشمند ساخت ایران اعطا می شود. همچنین به آثار منتخب و راه یافته به بخش مسابقه جشنواره، گواهی حضور در نمایشگاه گروهی داده خواهد شد و آثار ارسالی نیز در شبکه های صداوسیما و مجازی با اسم و مالکیت معنوی صاحب اثر و جشنواره «ایران ساخت» عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش تقدیر ویژه نیز در این جشنواره، گنجانده شده است و براساس آن، به کارآفرینان و اشخاصی که در تقویت اقتصاد ملی و معرفی تولید کالای ایرانی، کار ویژه و عملکرد تحسین برانگیزی انجام داده اند، جوائزی تقدیم خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی همچنین ابراز کرد: این رویداد به صورت رقابتی و در دو سطح حرفه ای و مردمی برگزار خواهد شد و برگزیدگان در این دو سطح به صورت جداگانه معرفی و تقدیر می شوند.

معیارهای کلی ارزیابی آثار

پرویز کرمی، با بیان اینکه توجه به رعایت استانداردهای حرفه‌ای هنری در خلق آثار یکی از معیارهای مد نظر در ارزیابی آثار است گفت: معیارهایی همچون وجود پیام و محتوای قابل قبول و متناسب با اهداف و محورهای جشنواره، معرفی توانمندی ها و دستاوردهای علمی، فناورانه و نوآورانه کشور، کمک به تقویت روحیه خودباوری ملی و نواندیشی علمی، خلق آثار با ایده های نو و جذابیت و میزان تاثیر گذاری اثر در آن در ارزیابی آثار مد نظر است.


  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی