کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

کارت بین المللی

دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳ ب.ظ

کارت‌های بین‌المللی کارت‌های مسافرتی، فرهنگی هستند که از سال 1948 میلادی با حمایت UNESCO برای دانشجویان و اعضای هیات علمی جهان صادر می‌شود. از فواید داشتن این کارت دستیابی به یک شبکه گسترده از تخفیف‌های مختلف در سراسر دنیا شامل بیش از 35000 مورد تخفیف در 110 کشور جهان است.

واحد صدور کارت‌های بین‌المللی یک ایده دانشجویی بود که در باشگاه دانشجویان رقم خورد. پس از جستجوی اینترنتی و یافتن مرکز جهانی صدور کارت‌های بین‌المللی ثبات اولیه صورت گرفت و نمایندگان معاونت دانشجویی دانشگاه نیز به طور موازی مذاکراتی را در کشور هلند انجام دادند و مسئله در شورای مدیران حوزه معاونت و فرهنگی مطرح گردید. با عنایت به تشکیل باشگاه دانشجویان که مرکزی جوان، با نیروهای خوش فکر و عمدتاّ دانشجو بود مقرر گردید مسئولیت راه‌اندازی این واحد به باشگاه دانشجویان محول گردد. با دعوت به عمل آمده در مردادماه سال 83 گروهی از مدیران بلندپایه سازمان خدمات بین‌المللی (IAS) از هلند به ایران آمده و از امکانات دانشگاه تهران بازدید کردند و بالاخره قرارداد فیمابین منعقد گردید و باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران به عنوان نماینده انحصاری رسماّ صدور کارت‌های بین‌المللی دانشجویی و اعضای هیأت علمی را در ایران آغاز کرد. این کارت مورد تأیید سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) است که بر طبق معیارهای یکسانی در تمام کشورهای دنیا صادر شده و توسط نهادهای دولتی، مؤسسات فرهنگی و سازمان‌های تجاری به رسمیت شناخته می‌شود.

اولین کارت بین‌المللی دانشجویی در سال 1968 میلادی صادر شده و در حال حاضر بیش از 40 میلیون دانشجو از صدوسی‌وهفت کشور دنیا عضو این شبکه هستند.

آشنایی دانشگاهیان ملل مختلف با یکدیگر از اهداف صدور این کارت است. دانشجویان کشورهای دیگر به عنوان سفیران فرهنگی کشورشان با سفر به دیگر کشورها به تجربیات خود افزوده و فرایندهای جامعه‌پذیری را طی می‌کنند. ضمن اینکه می‌توانند از تسهیلات ویژه دارندگان این کارت نظیر تخفیف در استفاده از هواپیما، قطار، اتوبوس، هتل‌ها و خرید از مراکز و فروشگاه‌های بزرگ و بازدید از آثار و ابنیه تاریخی و موزه‌ها استفاده نمایند.

مرحله آزمایشی ارائه کارت بین‌المللی از اول مهرماه 83 در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران آغاز و نزدیک به دو هزار کارت برای دانشجویان صادر گردیده است. تا پایان سال 83 حدود 25هزار کارت دانشجویی و یکهزارو پانصد کارت بین‌المللی دانشجویی و دو هزار کارت بین‌المللی اعضای هیأت علمی رسیده است. در حال حاضر واحد صدور کارت‌های بین‌المللی در مرکز فرهنگی و اجتماعی (باشگاه دانشجویان) به صورت تمام وقت به خدمات‌دهی به دانشجویان و اعضاء هیأت علمی می‌پردازد.

ضمناّ دانشگاهیان متقاضی می‌توانند با مراجعه به سایت WWW.ISIC.ORG و با انتخاب کشور مورد نظر از مزایای کارت مطلع گردند.    

  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی