کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

معرفی و نقد کتاب «مسئله حجاب»

يكشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۴:۳۱ ب.ظ

یکی از کتب مفید و ارزنده در حوزه حجاب و پوشش از منظر اسلام، کتاب "مسئله حجاب" اثر متفکر بزرگ ایران، شهید استاد مرتضی مطهری است و  این اثر فاخر که در واقع حاصل سلسله بحث‌ها و درس‌هایی بوده که توسط استاد شهید در جلسات انجمن اسلامی پزشکان مطرح شده در 5 بخش گردآوری و تدوین شده است.
کتاب که با تاریخچه حجاب و علت پیدا شدن حجاب آغاز می‌شود سعی در بیان فلسفه حجاب از دیدگاه اسلام با استفاده از آیات و روایات را دارد.
 از سوی منتقدان مطرح شد که طرح روی جلد که نگهداری مروارید در صدف سخت را نشان می‌دهد با مباحث کتاب هم‌سو است، اما نویسنده در صفحه 12 کتاب از نامه‌ای از یک هنرپیشه به دخترش سخن به میان آورده که خود نامه دارای سند معتبری نست، همچنین برخی مطالب مطرح شده در کتاب برای عامه مردم سنگین و دشوار می‌باشد و در 80 صفحه نخست کتاب، ذهن به سمت پوچی حجاب سوق داده می‌شود که گرچه در ادامه جواب‌هایی برای مباحث مطرح شده آورده شده اما ذهن خواننده کاملا از قید آن پوچی رها نمی‌شود.
 در این جلسه همچنین عنوان شد که با توجه به اذعان نویسنده در خصوص اینکه "اطلاع من از جنبه تاریخی کامل نیست" در فصل نخست کتاب در مورد تاریخچه حجاب، این تاریخچه به صورت سطحی و با اظهارنظر تنها دو تاریخ‌نگار به مخاطب ارائه می‌شود.

  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی