کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

چالشی جدید برای آمازون

شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶ ب.ظ
اپلیکیشنی جدید در شمال لندن سفارش کتاب را پس از شصت دقیقه به در خانه می‌فرستد. این برنامه که «خیابان نزدیک» نام دارد از دسامبر سال گذشته ایجاد شده و طرفداران زیادی میان شهروندان لندنی پیدا کرده است.
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، این برنامه، پنجشنبه سفارش کتاب «اسلحه، میکروب، و فولاد» نوشته «جارد دایموند» را دریافت کرد و پس از یک ساعت کتاب را به دست مشتری رساند.

حدود 40 کتابفروشی در این محدوده قرار دارد که به مشتریان اجازه می‌دهد تا کدپستی و نام کتابی را که می‌خواهند در وبسایت یا اپلیکیشن مورد نظر ثبت کنند. سپس می‌توانند این کتاب را سفارش دهند یا برای دریافت کتاب در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنند. یکی از خریداران در این باره می‌گوید: «پس از وارد کردن نام رمان جنایی «آتش‌نشان» نوشته «جو هیل» در این سامانه به من اطلاع داده شد که می‌توانم با 9 دقیقه پیاده‌روی به یک کتاب‌فروشی در نزدیک آن مکان برسم یا در خانه منتظر بمانم و یک ساعت بعد کتاب را دریافت کنم.»

خدمات این وبسایت، آمازون را با چالش بزرگی مواجه می‌کند. «نیک براکنبری»، یکی از مؤسسان این برنامه در این باره می‌گوید: «ما معتقدیم سفارش و خرید کتاب از کتابفروشی نزدیک در منزل فرد بسیار آسان‌تر از سفارش دادن کتاب به صورت آنلاین است. کتابفروشی‌های بسیاری در سطح شهر لندن وجود دارد اما بسیاری از خوانندگان این روزها سرگرم بازی با تلفن‌های هوشمند خود هستند که خبری از کتاب‌ در آنها نیست. بنابراین وجود این اپلیکیشن در موبایل بسیار مفید و کارساز است زیرا با فشار دادن چند دکمه امکان خریدن کتاب و دریافت آن در مدت کوتاهی وجود دارد.

کتاب‌های خریداری شده را با دوچرخه در سراسر لندن توزیع می‌کنیم. این کار سبب می‌شود هزینه‌های توزیع کتاب کاهش یابد. مدیران این اپلیکیشن شش درصد از فروش کتاب را دریافت می‌کنند و در واقع کتابفروشی‌ها هزینه کمی برای پیوستن به این سامانه پرداخت خواهند کرد.

البته هدف ما رقابت با سایت آمازون نیست. ما فقط قصد داریم کتاب خریدن را برای مردم آسان‌تر از گذشته کنیم. تازه شروع به این کار کرده‌ایم و ماه دسامبر گذشته بود که رسماً کارمان را آغاز کردیم و بسیاری از افراد در لندن از وجود چنین اپلیکیشنی باخبر نیستند. بسیاری از مشتریان ما تمایلی به خرید در سایت آمازون ندارند اما برنامه «خیابان نزدیک» کار آنها را آسان‌تر می‌کند و این هم برای ما، صنعت نشر و همچنین کتاب بسیار خوب است.»

«آندی بار» از کتابفروشی «بلگراویا» معتقد است این ایده بسیار خوب است و رقیب جدی برای آمازون محسوب می‌شود. «این برنامه ترکیبی از خرید آنلاین و خرید فیزیکی است. خوانندگان چه در کتابفروشی حضور پیدا کنند چه به صورت آنلاین سفارش‌های خود را ثبت کنند موجب معروف شدن کتابفروشی ما می‌شود. کتاب‌ها به فروش می‌روند و ما نیز همین را می‌خواهیم.»

عکس‌العمل کتابفروشی‌ها به این موضوع بسیار مثبت بوده است. این موضوع این روزها بسیار بر سر زبان‌ها است. قرار است پایان سال 2017 برنامه‌ریزی برای گسترش این برنامه به دیگر شهرهای انگلیس نیز انجام گیرد.

  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی