کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

کتابخانه‌های انگلستان با بسته شدن حدود ۳۵۰ کتابخانه در شش سال گذشته و از دست دادن تقریباً ۸۰۰۰ جایگاه شغلی با بزرگترین بحران تاریخی خود مواجهه شده‌اند.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به نقل از لیزنا، در شش سال گذشته حدود ۳۵۰ کتابخانه در انگلستان تعطیل شده است و ۸۰۰۰ نفر جایگاه شغلی خود را از دست داده اند. در یک تظاهرات بحث‌برانگیز که توسط نویسندگان صورت گرفت، تصمیم برآن شد تا تمام شوراها در سراسر کشور به منظور نجات خود از این وضعیت اتاق‌های مطالعه‌شان را ببندند.

بر اساس خبر منتشر شده توسط خبرگزاری بی.بی.سی انگلستان؛ نمودارها نشان می‌دهد که ۳۴۳ کتابخانه از سال ۲۰۱۰ تعطیل شده و حدود ۱۱۱ کتابخانه نیز در سال جاری تعطیل می‌شود.

بیش از ۱۴۷ کتابخانه به گروه‌های مردمی واگذار شده است و شهروندان به صورت داوطلبانه در این کتابخانه‌ها فعالیت می‌کنند و این در حالیست که ۵۰ کتابخانه نیز به سازمان‌های خارجی تحویل شده است.

 آلن گیبونز از نویسندگان کودک در انگلستان با اشاره به این تحولات، گفت: خدمات کتابخانه‌های عمومی با بزرگترین بحران در تاریخ خود روبه رو شده است.

وی معتقد است در صورت کاهش زمان کار کتابخانه، سهام (Stoch) کتاب کاهش می‌یابد. گروه های مردمی داوطلب نمی‌توانند جایگزین کتابداران تمام وقت باشند و این عمل به منزله عدم ارائه خدمات مناسب بوده و باعث می‌شود که کتابخانه‌ها در وضعیت خطرناکی قرار گیرند.

ایان آنستیک (Ian Anstice) کتابدار طراح وب سایت اخبار کتابخانه‌های عمومی نیز در این خصوص گفت: این تعدیل بی‌سابقه بود. شوراها در ابتدا کتابخانه‌هایی که چندان شناخته نبودند را به سادگی بستند و با این امر باعث شدند که خدمات ضروری که به چشم نمی‌آمد، قطع شوند.

وی همچنین افزود: کاهش ساعت کار کتابخانه، کاهش بودجه خرید کتاب، تعدیل کارمندان و منابع از مواردی بود که باعث شد که خدمات کتابخانه‌ها به صورت جدی آسیب ببینند و مراجعه کنندگان پس از مدتی از کتابخانه‌ها ناامید شوند. نظام کتابخانه‌ای ما باعث غبطه خوردن کشورهای دیگر در دنیا بود و این در حالیست که اکنون از وضعیت کتابخانه‌های ما برای ترساندن و هشدار به همکارانمان در کشورهای دیگر نامبرده می‌شود.
  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی