کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

نقد کتاب «عباس دست طلا»

شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۲۷ ق.ظ

 روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، از برگزاری نقد «کتاب عباس دست طلا» نوشته محبوبه معراجی پور،  خبر داد.
 کتاب «عباس دست طلا» ماجرای زندگی پر فراز و نشیب حاج عباس باقری است، خاطرات 8سال حضور درجبهه‌های حق علیه باطل.
 شروع کتاب درست زمانی است که دو ماه از جنگ می‌گذرد و حاج عباس که در خاوارن شهر تهران یک مغازه مکانیکی دارد به اندازه 6 جریب به معادل صدمتر و خانه‌ای بزرگ در خیابان نبرد و چهار فرزند دارد که اینک بر سر دوراهی است که برود جبهه با نه؟
 سرانجام او تصمیم خود را می‌گیرد البته برای دو هفته که برود و باز گردد اما رفت و دل بست به جبهه و ماشین‌های داغان و ترکش خورده و از همان روزهای اول ورود به جبهه با خود عهد می‌بندد که شبانه روز دست از تلاش برندارد تا ماشین‌ها را درست کرده و به خط بفرستد.
در ادامه کتاب آمده است؛ حاج عباس همیشه سعی می‌کرد برای جبهه نیروی فنی جمع‌آوری کند و با کمک‌های مردمی برای مکانیکی‌های پشتیبانی جبهه ابزار خریداری کند.
 بخش دیگری از کتاب «عباس دست‌طلا» به ماجرای حضور خانواده باقری در اهواز و منطقه جنگی اختصاص دارد، فعالیت‌های وی تا پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ادامه پیدا می‌کند و مهارت او در تعمیر خودرو‌ها باعث می‌شود تا به او لقب عباس دست طلا را بدهند.
 زندگی حاج عباس بسیار نکات آموزنده و خوبی را به خواننده گوشزد می‌کند، آشنایی با خاطرات جنگ رشادت‌ها وشهامت‌ها، تلاش بی وقفه و شبانه‌روزی رزمنده‌ها، خاطرات شیرین شوخی‌های بچه‌های گروه فنی باهم، خاطرات تلخ و دردناک باهم ترکیب شده و ذهن خواننده را با خود به دوران جنگ می‌برد که این یکی از نکات قوت کتاب است.
 خاطرات با صداقت کامل بیان شده هم ار ترس‌ها گفته شده هم از شجاعت‌ها، جنگ با تمام خاطرات تلخ و شیرینش پایان یافت، حاج عباس دست از تلاش و کوشش برنمی‌دارد و میرود برای ساختن خرابی‌ها.

  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی