کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

کتاب «سبک زندگی؛ منشور زندگی از منظر امام رضا(علیه السلام)» که توسط محمدباقر پورامینی تالیف یافته، از سوی انتشارات قدس رضوی در 100 صفحه منتشر شده است.
کتاب چهار فصل دارد که عبارت است از: سبک زندگی معیار، ارتباط با خدا، ارتباط با خود و ارتباط با خلق، که ابتدا نویسنده کتاب 94 سوال را مطرح می‌کند و در کتاب برای این سوال‌ها پاسخ‌های مناسبی می‌دهد.
استاد دانشکده علوم قرآنی در معرفی کلی کتاب اظهار داشت: این کتاب پرسش‌های شما را درباره شیوه نیکو زندگی کردن، با بهره‌گیری از میراث رهنمون بخش امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) پاسخ می‌گوید و زیستن مؤمنانه را در پرتو ارتباط با خود،خدا و خلق ترسیم می‌کند.
فروزان کردیوند، گفت: از محاسن این کتاب در عین ایجاز و اختصار و کم بودن صفحات آن، ساده، روان و قابل فهم بودن، حاوی نکاتی بدیع و موضوعاتی خواندنی درباره سیره حضرت امام رضا (علیه السلام) در عرصه‌های مختلف زندگی است. یکی دیگر از محاسن این کتاب طرح سوال و دادن جواب‌های محکم و مفید با اشاره به احادیث رضوی است که خواننده احساس می‌کند جواب سوال‌ها را از منبعی معتبر با استناد به قرآن، احادیث و روایات معتبر دریافت کرده است.
همچنین کردیوند، در توضیح محتوای این کتاب مواردی را متذکر شد؛ از جمله اینکه: دوره امروز ما عصر تکنولوژی است و اینکه چگونه انسان امروزی می‌تواند با تکیه و استفاده از سیره و سبک زندگی ائمه در عصر مدرنیته روزگار بگذراند و اینکه چگونه این روایات و احادیث را با عصر آپارتمان نشینی تطبیق دهیم؟- در بخش ((ارتباط با خود ))تعریف مشخص و واضحی از واژه(( خود و نفس انسان )) ندارد.
وی ادامه داد: در چند جای کتاب زیر کلمات دشوار یا اشخاصی که نام برده می‌شود توضیحاتی داده نشده که خواننده نسبت به آن شناخت پیدا کند، به عنوان مثال در زیر بحث تلخی‌ها و خوشی‌های زندگی: روایتی نقل می‌شود که وقتی یکی از یاران امام رضا(علیه السلام) که روزی در نعمت و رفاه زندگی میکرده و حالا فقیر شده از امام رضا(علیه السلام)  می‌خواهند که برایشان دعا کند امام پاسخ می‌دهند: می‌خواهید مانند شاهان زندگی کنید یا مانند طاهر و هرثمه؟ که در هیچ جای کتاب درمورد این دو شخصیت توضیح داده نمی شود که این اشخاص که بودند و چه کرده‌اند؟؟
منتقد کتاب، گفت: همه فصل‌ها بدون مقدمه شروع شده‌اند و خوب بود در ابتدای هر فصل اطلاعات کلی و مختصر در مورد موضوع مورد بحث داده می‌شد و بعد سوالات هر فصل پاسخ داده می‌شد.

  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی