کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، کتاب «امام علی بن موسی الرضا علیه السلام» نوشته محمد جواد معینی و احمد ترابی به بوته نقد و بررسی گذاشته شد.


کتاب"امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) منادی توحید و امامت" که حاصل پژوهش‌های گروه تاریخ اسلام بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است، کوشیده است تا در حد توان، به زوایای گوناگون زندگانی امام رضا علیه السلام بپردازد و در پرتو آن تصویری شفاف از سیره عملی آن امام همام را نشان دهد.

این کتاب بسیار جامع و کامل می‌باشد به صورتی که از دوران قبل از ولادت امام رضا(علیه السلام)، مانند دوران بنی‌امیه و بنی‌عباس تا زمان شهادت حضرت را مورد بررسی قرار داده است.

کتاب توضیح می‌دهد که چگونه در زمان امویان شیوه مبارزه امامان تغییر کرد و چرا در زمان عباسیان ، طرفداران کیسان منحرف شده و تشیع را به انحراف کشیدند و ایرانیان نیز دو دسته شدند، عده‌ای طرفدار عباسیان و عده‌ای طرفدار اهل بیت(علیهما السلام).
عناوین مورد بحث در این کتاب شامل : گزیده‌ای از زندگانی، امامت، شخصیت معنوی، اخلاقی، علمی امام، زندگانی سیاسی، خط مشی امام در برابر حکومت‌ها، سفر تاریخی از مدینه به مرو، عهدنامه ولایت عهدی. درباره شهادت امام‌رضا(علیه السلام) نیز نظرات متعددی بین اهل سنت و شیعیان مطرح است که کتاب این موارد را بصورت جامع توضیح می‌دهد

  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی