کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه
زندان

رییس زندان دورود گفت: از دو سال پیش در حوزه فرهنگی و مخصوصا بخش کتاب و کتابخوانی یک حرکت قوی و پایدار شروع شده که طی آن زندانیان زیادی توانسته‌اند با مطالعه کتاب‌های مختلف در حوزه فکری خود تحولی عمیق ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا ـ منطقه لرستان، مراد نصیریان افزود: این حرکت به طور جدی از دی ماه سال گذشته شروع شده و ما در این مدت دو مسابقه کتابخوانی میان زندانیان برگزار کرده‌ایم که جوایز مسابقه دوم  با حضور نویسندگان و هنرمندان اهدا شد.

وی افزود: ما در زندان یک کتابخانه داریم که هر از چندگاهی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کتاب‌هایی نیز برای‌مان ارسال می‌شود اما پاییز سال گذشته یکی از مددجویان به صورت اتفاقی کتاب «دا» را مطالعه کرده و بسیار تحت تاثیر قرار می گیرد، سپس نامه‌ای برای خانم زهرا حسینی راوی کتاب «دا» نوشته و از ایشان تقدیر می کند.

نصیریان در خصوص تأثیر این برنامه‌ها بر رفتار زندانیان گفت: به طور حتم چنین اقداماتی تأثیرات مثبتی به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ما به حرکتی که شروع شده ادامه خواهیم داد اما نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان هستیم تا بتوانیم اقدامات ارزنده‌تری انجام دهیم.

رییس زندان دورود افزود: این حرکت نشان داد که اگر زندان‌ها بودجه فرهنگی مناسبی داشته باشند می توان از زندانیان انسان‌های فرهیخته ای ساخت. مانند همین زندانی تازه آزاد شده‌ی ما که به دنبال دایر کردن کتابفروشی است.

وی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم که تجربیات خودمان را به ندامتگاه‌ها و حتی مراکز دیگر ارائه کنیم. به نظر ما این امکان وجود دارد که این حرکت در بعد ملی دنبال شود، با توجه به اینکه اکثر مجرمان ما سرپرست خانوار هستند، هر زندانی‌ای که کتابخوان شود جلوی ایجاد چندین مجرم دیگر که تحت سرپرستی وی هستند گرفته می شود.

  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی