کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

عرضه کتاب در بازداشتگاه‌های لندن

شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴ ق.ظ

«گاردین» نوشت: پلیس لندن در طرحی جدید به افراد بازداشت‌شده کتاب رایگان هدیه می‌دهد.

جرقه این طرح زمانی زده شده که نوجوانی ۱۸ ساله به جرم حمل مواد مخدر از سوی نیروهای پلیس پایتخت انگلیس دستگیر شد و از کارکنان آن بازداشتگاه درخواست کتابی برای مطالعه کرد.

«استیو ویتمور» که این طرح را اجرا کرده، نتوانست از میان کتاب‌های موجود، اثر مناسبی برای آن جوان پیدا کند. بنابراین رمانی که خودش در حال خواندنش بود یعنی «ناتور دشت» معروفترین اثر «جی. دی سلینجر»، را به او داد.

«ویتمور» درباره این اتفاق گفت: وقتی کتاب خودم را به او دادم و گفتم مال خودش باشد، چهره‌اش دیدنی شد. رفتار و نگرش خصومت‌آمیزش نسبت به من کاملا تغییر کرد و این کار باعث شد یک زمینه مشترک برای حرف زدن پیدا کنیم. او به من گفت که تا حالا هیچ کس کتابی به او نداده و این من را تکان داد.

حالا یک بنیاد خیریه برپا شده که در ۴۳ اداره پلیس فعال است و کتاب‌هایی را به رایگان در اختیار زندانیان می‌گذارد. این افراد پس از خارج شدن از بازداشتگاه هم می‌توانند این کتاب‌ها را با خود ببرند. آثاری همچون «ناتور دشت»، «کشتن مرغ مقلد» و «مزرعه حیوانات» از جمله رمان‌هایی هستند که در اختیار بازداشت‌شدگان شهر لندن قرار می‌گیرند.

رمان‌های گرافیکی، ‌مجموعه داستان کوتاه، مجموعه شعر و و کتاب‌های ویژه گروه سنی نوجوان از نویسندگانی چون «اندی مک‌نب»، «سوفی کینسلا»، «فردریک فورسایث» و «آلن بنت» در این طرح عرضه می‌شوند.

در این برنامه فرهنگی سعی شده آثاری انتخاب شود که مفاهیمی ساده، ملموس و آشنا داشته باشند.
  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی