کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه


پرویز پورحسینی گفت: سرگرمی های ارزان قیمتی جایگزین کتاب خوانی شده که انسان را با خود می برد؛ اما کتاب خواندن به انسان عمق می بخشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز پورحسینی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر با حضور در برنامه تلویزیونی کتاب باز درباره مطالعه تاریخ بیهقی گفت: به خواندن تاریخ بیهقی علاقه زیادی دارم و بارها شروع به خواندن آن کرده ام اما هربار متنی و کاری دستم رسیده است که مجبور به کنار گذاشتن آن شده ام. گاهی می شود سر صحنه کتاب برد و در پشت صحنه مطالعه کرد اما تمرکز کافی برای مطالعه وجود ندارد.

وی ادامه داد: خواندن تاریخ بیهقی از آن جهت که باید به ادبیات فارسی تسلط کامل داشت و با ادبیات عرب هم آشنا بود سخت است. باید در زمینه ادبیات و مطالعات سرمایه ای داشته باشی تا بتوانی سراغ تاریخ بیهقی بروی.

این پیشکسوت تئاتر از آغاز علاقه خود به کتاب گفت: در کودکی ناچار به کار کردن بودم و شغل من کار در یک صحافی بود. در صحافی کتاب ها و مجلات زیادی از زیر دستم می گذشت و در مواقع استراحت بسیاری از آنها را مطالعه می کردم و گاهی آنقدر محو خواندن می شدم که به من ایراد می گرفتند. اکثر کتاب ها تاریخی بود و گاها کتاب های نادر و کمیاب. و از همین جا بود که من به کتاب علاقمند شدم.

وی افزود: در خانه وقتی همه می خوابیدند چراغ نفتی را بالای سرم می گذاشتم و انار دانه شده با گلپر می خوردم و کتاب می خواندم و لذت اینگونه کتاب خواندن آن هم در آن سکوت عمیق هنوز برایم شیرین است و اینگونه بود که من به ادبیات علاقمند شدم.

پورحسینی با شاره به تاثیر مطالعه بر اندیشه خود بیان کرد: داستان های ویکترو هوگو را می خواندم و با خودم فکر می کردم چطور یک نفر ویکتورهوگو می شود و از خود کاری برجای می گذارد که تا این حد بر من و دیگران اثرگذار است و ناخودآگاه به این نتیجه رسیدم که باید در این دنیا اثری از خودم باقی بگذارم.

این بازیگر ضمن مقایسه زمان گذشته و حال در خصوص کتاب و کتاب خوانی گفت: در کودکی ما سرگرمی های کمتری نسبت به امروز داشتیم و به همین دلیل کتاب خوانی بیشتر بود و آدم ها فرصت زیادی برای کتاب خواندن داشتند اما در حال حاضر آنقدر سرگرمی های متنوع وجود دارد و آنقدر آدم ها گرفتار شده اند و آنقدر کار می کنند که زمان و حال کتاب خواندن ندارند.

پور حسینی در پایان گفت: سرگرمی های ارزان قیمتی جایگزین کتاب خوانی شده که انسان را با خود می برد؛ اما کتاب خواندن به انسان عمق می بخشد. انسانی که جامع است و وقتی در چشم هایش نگاه می کنی شعور و فهم و درایت را در آن می بینی و این است که انسان را زیبا می کند نه آرایش زیبا و بینی عمل شده. جذابیت آدم ها به چیزی است که از درون شان تراوش می کند.

  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی