کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه



 

 بسیاری از کارجویان در نوشتن رزومه برای کسب اولین شغل خود، این اشتباهات را مرتکب می شوند:

•    به شدت تلاش میکنند که با استفاده از فونتها، رنگ ها، کلیپ ها یا حتی رزومه های ویدیویی  پرزرق و برق، خود را هرچه برجسته تر و چشمگیرتر نشان دهند.

•    آنها تصور میکنند که کارهای داوطلبانه، فعالیتهای شغلی تابستانی و یا افتخارات و دستاوردهای دوران تحصیل، چندان مورد توجه قرار نمی گیرند.

•    آنها تجسم مشخصی از اهداف شغلی خود ندارند، آنها برای همه چیز درخواست می دهند و انتظار دارند رزومه شان "هر شغلی" را برایشان به ارمغان آورد.

•    آنها درخصوص آنچه کارفرمایان می خواهند و بدنبالش هستند، تحقیق و پرس و جو نمی کنند.

رزومه خوب به شما کمک می کند به شغل دلخواهتان برسید و به بهترین شکل در دید استخدام کنندگان که مهارتها، تحصیلات و دستاوردهای شما را مطلوب می بینند، بدرخشید.

در اینجا به برخی موارد که می بایست انجام دهید، اشاره میکنیم:

1)    فونتها، برگه ها و رنگهای غیرمتداول و پرزرق و برق را فراموش کنید
شرکتها علاقه ای به رزومه های رنگارنگ ندارند. بر دستاوردها و مهارتهایی که دارید تاکید کنید تا به بهترین نحو جلب توجه کنید.

2)    به ارزش تجربه و تحصیلاتی که دارید واقف و آنرا بسط دهید
یکی از دوستان ، هر سال یک شغل تابستانی خاص را انجام میداد؛ مهارتی که از خود نشان داده بود موجب دو بار ترفیع در کارش شد. یکی از مراجعین که میخواست مدیر آموزش گردد پایان نامه ی خود را درباره ی "مرشدی در محل کار" نوشت. یا یکی از آشنایان   در فروش بلیطهای یک مراسم غیرانتفاعی جمع آوری بودجه، مشارکت و یاری می رساند. همه ی این مثالها نوعی دستاورد در فعالیتهای کاری تلقی میشوند.

3)    رزومه ی خود را برای شغلی که می خواهید بنویسید، نــه "هــرشـغلی"!
ترجیح میدهید که در یک جنگل کار کنید یا یک دفتر؟ آیا دوست دارید به مسافرت کاری رفته و با دیگران آشنا شید یا به تنهایی در خانه تان کار کنید؟ دوره های زیست شناسی گذرانده اید یا هنر؟ برای مشاغلی که مناسب شماست و برایتان هیجان انگیز است، درخواست دهید.

4)    بـبـیـنـیــد کارفرمایان چه می خواهند
آگهی ها را بخوانید. با افرادی که در شغل یا صنعت مورد نظرتان کار کرده اند صحبت کنید. درخصوص رشته ی مورد فعالیت تان کتاب بخوانید. وقتی می دانید که کارفرمایان چه می خواهند، می توانید رزومه ای بنویسید که دربرگیرنده ی نیازها و خواسته های آنها باشد.

  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی