کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

در عصر آموزش آزاد

سه شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۴۰ ق.ظ


Inline image 1


موک: کتابخانه ها در عصر آموزش آزاد

نویسندگان: سید جواد قاضی میرسعید، الهه امتی، مینا توسلی فرحی 

  ناشر: کتابدار

160000 ریال

موک یا دوره‌های آموزشی درون‌خطیآزاد گسترده به‌عنوان یکی از روش‌های آموزشی‌، عبارت است از دوره‌های آموزشی که توسط استادان و متخصصان دانشگاهی برای تعداد نامحدودی از افراد ارائه می‌شود. تمام محتوای موک به‌صورت درون‌خطی، آزاد و رایگان و از طریق ویدئو، اسلاید، گروه‌های بحث و یا ترکیبی از آنها ارائه می‌گردد.

در حرکت به‌سوی آموزش آزاد، الگوی جدید موک فرصت‌هایی را برای به اشتراک‌گذاری ایده‌ها، همکاری مؤسسات، استادان، مربیان و فراگیران به صورت محلی یا بین‌المللی و تسهیل تعامل معنادارتر در آموزش و یادگیری، ایجاد می‌کند. آموزش آزاد، فرصت‌های جدیدی را برای نوآوری در آموزش عالی ایجاد می‌کند که نه تنها از مؤسسات برای پیاده‌سازی و اجرای ارزش‌های اساسی آموزش دانشگاهی پشتیبانی خواهد کرد، بلکه تمرکز را از سخنرانی سنتی به یادگیری فراگیر محور در آموزش عالی، تغییر خواهد داد.

قابلیت‌های موک، فرصت‌هایی را برای گسترش دسترسی به آموزش برای همگان فراهم می‌سازد و فضایی را برای تجربه آموزش و یادگیری درون‌خطی ایجاد می‌کند. اکتشاف روش‌های جدید برای ارائه آموزش، علاقه قابل توجه بسیاری از فراگیران را به خود جلب کرده است، فناوری موک به‌صورت بالقوه می‌تواند، بستر مفیدی برای آموزش و یادگیری درون‌خطی با تعداد بسیار زیادی از دانشجویان و با هزینه‌های پایین و یا حداقل هزینه فراهم سازد. برخی موسسات از موک‌ها برای درک چگونگی یادگیری دانشجویان و ارتقای نوآوری‌ها در آموزش‌، بهره می‌برند. موک‌ها مشکل محدودیت بودجه آموزش عالی را با کاهش هزینه‌های دوره‌های آموزشی در اشکال مختلفی از ارائه آموزش عالی، حل می‌کنند.

با درک این ضرورت در این کتاب به مباحثی  در خصوص موک و آموزش آزاد و کتابخانه در عصر موک پرداخته شد. 

این کتاب در 14 فصل تنظیم شده است. مباحثی درباره موک چیست؟ پیدایش محیط آموزشی درون‌خطی آزاد  از راه دور، ‌موک و آموزش آزاد: مفاهیمی برای آموزش عالی، دموکراسی‌سازی آموزش، دیدگاه کشورهای توسعه یافته در خصوص ظهور و تأثیر موک، کتابخانه‌ها در عصر موک،  موک‌ها و کتابخانه‌ها، مباحثی درمورد یادگیری از راه دور و یادگیری درون‌خطی، پشتیبانی از موک در کتابخانه‌های عمومی و دانشگاهی‌، ویژگی‌ها و ساختار موک، مشکلات موک و فرصت‌های بالقوه برای مشارکت کتابداران، مسائل حقوقی و سیاسی کتابخانه‌های تحقیقاتی و در نهایت به مباحثی از جمله دوره‌های آزاد سواد اطلاعاتی پرداخته ‌است. ‌مطالعه این کتاب منجر به ارتقای سطح آگاهی و آشنایی کامل برای ایجاد بستری به‌منظور ارائه دورههای آموزشی منطبق با ویژگی های کامل یک موک و کاربردی نمودن دانش در اجرای بستر ارائه شده آینده موک‌ها خواهد گردید.

مخاطبان اصلی کتاب حاضر قبل از همه برنامه‌ریزان و سیاستگذاران، مدیران ارشد حوزه آموزش عالی در وزارتین علوم و فناوری، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و بعد از آن به‌طور مشخص متخصصان و دانشجویان رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی هستند.








  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی