کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه


شاید شما هم تا به حال در سفرهای‌تان متوجه یادگاری‌های جور واجور روی در و دیوار مکان‌های تاریخی دیده باشید. شاید هم پیش آمده باشد که کسی جلوی چشم‌تان روی مکانی تاریخی نقاشی بکشد یا خطی بنویسد. احتمالا پیش خودتان فکر کرده‌اید که چرا مسوولان گردشگری فکری به حال این مسئله نمی‌کنند؟

 دانشگاه کاناگاوای ژاپن تعدادی از دانشجویان را به سفر تحصیلی در آلمان می‌برد. در یکی از بازدیدها که به شهر کلن رفته بودند، دو دانشجوی ژاپنی بر روی دیوارهای کلیسای جامع کلن که به عنوان میراث جهانی ثبت شده است، یادگاری می‌نویسند. این دو دانشجو با خیال راحت از نوشته‌شان عکس می‌گیرند و عکس را در توییترشان منتشر می‌کنند. یکی از مسولان قضیه یادگاری نوشتن را متوجه می‌شود و بلافاصله به دانشگاه اطلاع می‌دهد. یک هفته بعد از این ماجرا مسولِ دانشگاه هر دو دانشجو را به کلیسای جامع کلن می‌برد و هر سه بابت این پیش‌آمد غذرخواهی می‌کنند.

دانشگاه علاوه بر عذرخواهی پیشنهاد تمیز کردن دیوار را هم می‌دهد اما مسولان کلیسای جامع قبول نمی‌کنند. طبق آخرین اخباری که منتشر شده است،  مدیریت دانشگاه طی بیانیه‌ای از مدیریت کلیسا، مردم آلمان و تمام مردم دنیا باین این اشتباه معذرت‌خواهی کرده است.

 

 

 

کلیسای جامع کلن

 

 

نمونه وطنی

جالب است بدانید در قوانین مجازات اسلامی کشورمان، هرگونه تخریب آثار تاریخی که یکی از مصادیق آن یادگارنویسی‎‎ است، جرم تلقی می‏‏ شود و مجازات آن، یک تا 3 ماه حبس و پرداخت جزای نقدی است.

  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی