کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱
تیر

به گزارش لیزنا، «گل و بلور و خورشید»، «کلاغ خنزر پنزری»، «عمو نوروز و خاله نوبهار»، «قصه‌ی گل‌های قالی»، «قورباغه چاه‌نشین»، «من و یک گلدان خالی»، «زرد و صورتی»، «آهو و پرنده‌ها»، «شش شاگرد تازه» و «کرم سه نقطه» نام این کتاب‌های الکترونیک است.

طراح و کارگردان این کتاب‌ها، جلال وزیری است که با داستان‌هایی از نویسندگان ایرانی و خارجی آن‌ها را طراحی کرده و برنامه‌نویسی این آثار هم کاری از سهراب احمدی است. این محصولات حاوی انیمیشن و داستان‌های پندآموز، قصه‌گویی و متن‌خوانی به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، کردی و اردو و بازی و سرگرمی همراه با استودیوی موسیقی خلاق است.در عین حال، قابلیت استفاده به صورت لوح فشرده صوتی، لغت‌نامه پنج زبانه با تلفظ تمام کلمات، کاربری آسان و آموزشی با قابلیت شخصی سازی محیط برنامه، کم حجم و قابل اجرا بر روی سیستم عامل ویندوز و مکینتاش بدون احتیاج به نصب برنامه‌های جانبی و قابلیت انطباق و اجرا با حداقل سیستم‌های سخت‌افزاری موجود، از ویژگی‌های این کتاب‌ها است.این ۱۰ کتاب الکترونیک از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه سنی ب و ج (۶ تا ۱۱ سال) منتشر شده و نمونه‌های آن برای اولین بار تنها در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارایه شد.گفتنی است قیمت هر یک از این کتاب‌های الکترونیک ۶هزار و ۵۰۰ تومان است.

 

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۹
تیر

به گزارش لیزنا، کتابفروشی شماره‌ی یک افق، «کتاب افق» کتاب‌های مشتریان را از آن‌ها می‌خرد. این طرح از اول تیرماه  تا آخر شهریور(به مدت سه ماه) اجرا می‌شود.مشتریان می‌توانند در طول این مدت، کتاب‌های نشر افق را که پیش‌تر خریده و خوانده‌اند، با یک‌سوم قیمت پشت جلد به ما واگذار کنند و در ازای آن، کتاب، محصولات موجود در کتاب افق یا پول نقد دریافت کنند؛ به شرط آن‌که کتاب‌ها، چاپ نشر افق باشند و البته سالم و تمیز! به علاوه کتاب‌های خریداری شده، با نصف قیمت پشت جلد دوباره به فروش می‌رسند.

 

نشر افق با این کار، هم می‌خواهد از کتاب‌خوان‌های جامعه حمایت کند و هم در حفاظت از محیط زیست سهمی برعهده بگیرد. این کتاب‌ها با برچسب سبز از دیگر کتاب‌ها جدا می‌شوند. کتاب افق برای این کتاب‌ها، دو قفسه‌ی ویژه در نظر گرفته است.کتاب افق واقع در خیابان انقلاب، جنب سینما سپیده، نبش کوچه‌ی اسکو از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب باز است.

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۸
تیر

قابل توجه علاقمندان به نقد کتاب:

کتابخانه امام حسین (ع) با همکاری کتابخانه شهید خضریان و کانون ادبی سلیم در نظر دارد در دهه کرامت کتاب " بهم میاد؟! " اثر رنده عبدالفتاح را به بوته نقد گذارد . جهت دریافت کتاب به کتابدار مراجعه نمایید.

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۵
تیر

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۴
تیر

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، شبکه تلویزیونی آموزش نخستین نشست‌ به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده «کتاب‌خوان» را که به برگزاری اولین نشست «کتاب‌خوان» در آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی تهران (پارک شهر) اختصاص داشت، روز سه شنبه بیست و سوم تیر در قالب ویژه برنامه کتاب‌خوان پخش کرد.

حمایت رسانه ملی به‌ویژه شبکه آموزش از کتاب و کتابخوانی، در قالب برنامه‌هایی مانند کتاب‌خوان که در فرم و محتوا بدیع و جذاب هستند، اقدام موثری در جهت ترغیب و تشویق جامعه به مطالعه مفید است. اولین و دومین نشست «کتاب‌خوان» با استقبال خوبی از سوی اهالی فرهنگ و رسانه روبرو شد.

نخستین و دومین نشست به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده «کتاب‌خوان» در روزهای بیست و هفتم خرداد و چهارم تیر در تهران و قم برگزار شده بود و سومین نشست نیز چهارشنبه سی و یکم تیر با حضور کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه، اساتید کتابداری و فعالین حوزه کتاب در استان گلستان برگزار خواهد شد.

 

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۱۴
تیر

هرسال دلم برای چندروز خاص تنگ میشه.

یکی شبای قدر

یکی دهه ی محرم

آخه تو اون ایام کسی ازت نمیپرسه چرا گریه میکنی؟
چراناراحتی؟

حتی وقتی باصدای بلند گریه میکنی دستشونو

میزارن رو شونتو بهت میگن التماس دعا...

دلم شبای قدر رو میخواد...

دروغ چرا!!!!دلم گریه میخواد.

خیلی وقتا سکوت میکنم نه از رضایت و نه از

اعتراض ...سکوت میکنم که فریادم از بین نبره

زحماتی که کشیدم رو.

اما سکوتم نشونه ی بخشش نیست!

سکوتم نشونه ضعفم نیست!

سکوتم نشونه ی قدرتمه...

شبای قشنگی داره از راه میرسه

التماس دعا

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۱۰
تیر


  • کتابخانه امام حسین (ع)
۰۶
تیر

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۰۲
تیر

نقد کتاب " دا" خاطرات سیده زهرا حسینی

کتاب "دا " یکی از بهترین آثار مکتوب جنگ است که در حوزه دفاع مقدس به نگارش درآمده است. در بیان فصل بندی کتاب بسیار دقت شده زیرا تمام مطالب بسیار منظم و بدون پرش و وقفه پی در پی آمده است .ساختار کتاب از مستندات و وقایع با ذکر منابع موثق، محل ها ، تاریخ ها و مکان و زمان مشخص و واقعی بیان شده است. که همان ناتورالیسم (واقع گرا) است و هرآنچه که وجود داشته بسیار شفاف بیان شده است.

از حوادث پی در پی می توان بصورت یک رشته وقایع طی یک حادثه ی غافلگیر کننده یاد کردچون ابهامی وجود ندارد و جای سؤالی باقی نمی ماند.

حس همذات پنداری و تعلیق و درونگرایی معرفتی را به مخاطبین منتقل می کند. جنگ دقیقا همان طور که بوده با تصویرسازی های درست رنگ می گیرد و شخصیت هایی که در فرم خود باعث شخصیت پردازی عالی در این کتاب می شود نمونه است.

قهرمان این کتاب دختر 16 ساله ای بنام سیده زهرا به همراه خانواده اش است که در خرمشهر زندگی می کند . پدرش در عراق درگیر کارهای سیاسی است و در مهاجرت به ایران نیز به خاطر امنیت کشور با همان مشکل روبرو می شود.مادر خانواده " دا" نام دارد که  اسوه ی صبوری و مقاومت است که فرزندانش هم همان خصوصیت را دارند . همگی  قدم در راه پدر می گذارند  و هر کدام سعی دارند گوشه ای از جنگ را برای دفاع از میهن بگیرند. با اوضاع بد روحی که برای آن ها پیش می آید ولی همچنان می مانند تا از شهرشان دفاع کنند. حوادث پی در پی آمده اند و حضور شخصیت ها در کنار هم ، همه روابط علت و معلولی دارد که افراد خودشان آن ها را می سازند.

بهانه های روایتی همه با یادآوری ها و فلش بک ها اتفاق می افتند و کارهای ناغافلی که سیده زهرا بدون ترس می کند. حضور او در جنت آباد و خط مقدم و رفتارش روحیه ای گرم به رزمنده ها می دهد. او روحیه ی لطیف زنانه اش را در جنت آباد با کشته ها دفن می کند و از آن بحران روحی با دفن پدر و برادرش می گذرد.

 آنقدر خود ساخته می شود که همه ی کارها را با تمام سختی ها برای خودش آسان می بیند . او حتی سال ها نیز بدون همسرش زندگی می کند تا او بتواند تکلیف دینی اش را ادا کند. زنان و دخترانی مثل سیده زهرا زیاد بودند که در پایگاه ها، مساجد ، بیمارستان ها و ... فعالیت می کردند که به لطف خداوند به پیروزی دست یافتند اما به قیمت پرداختن خون جوانان و خانواده هایشان، عمر این چنین زنانی بی ثمر نمانده و وجود خاطراتی این چنینی برای باز شدن افکار نسل جدید لازم است .خاطرات معمولا بصورت نثر خطی از سرآغاز تا پایان نوشته می شوند و پیرنگ بسته دارند.

 

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۰۱
تیر

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طی حکمی از سوی علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عاطفه زارعی به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان منصوب شد.عاطفه زارعی دانش آموخته مقطع دکتری در رشته کتابداری و علم اطلاع رسانی است و  پیش از این سابقه فعالیت به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، رئیس و عضو هیات مدیره انجمن کتابداری ایران شاخه همدان، عضو کمیته "کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید" در استانداری همدان و عضویت در کمیته علمی همایش شهر الکترونیک را در کارنامه کاری خود داشته است.گفتنی است عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان پس از زینب قربانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و وبویراحمد، رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه‌های اردبیل، رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد، چهارمین بانوی مدیرکل در کتابخانه‌های عمومی استان‌ها است.

  • کتابخانه امام حسین (ع)