کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

۵۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱
ارديبهشت

توجه

به منظور برگزاری کلاسهای تابستانی، کتابخانه عمومی امام حسین(ع) از تمام دانشجویان، مربیان و افرادی که توانایی تدریس داوطلبانه دارند دعوت به همکاری می نماید؛ علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر تا پایان خرداد ماه 1395 (از ساعت 9 صبح الی 19) با کتابخانه عمومی امام حسین(ع) تماس حاصل نمایند.

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۳۰
ارديبهشت


   به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت علی اکبر ( ع ) و روز جوان ، به اطلاع می رساند در تاریخ 3/3/1395ثبت نام نیم بهای جوانان  14-29 سال در  کتابخانه بلامانع است .
یادآوری 1 : توجه شود حضور فرد در کتابخانه به هنگام ثبت نام با ارائه کارت ملی یا کارت "جوان کارت " الزامی است .
یاداوری 2 :  دریافت 5000 ریال هزینه صدور کارت عضویت الزامی می باشد .

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۹
ارديبهشت

نخستین جشنواره لباس کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف بهره‌گیری از هنر ارزشمند طراحی لباس در مشاغل مختلف و به‌ویژه امور فرهنگی، ایجاد نشاط و تعامل بین مخاطبان، ارائه الگوهای نوین در لباس اسلامی و ایرانی، با همکاری کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود

بر همین اساس، جلسات کارشناسی متعددی نیز برای برنامه‌ریزی اولیه موضوع در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار و اجرای کار نهایی شده است

فراخوان این جشنواره در دو بخش لباس بانوان و آقایان کتابدار به‌زودی منتشر می شود و هنرمندان طراح با آگاهی از شاخص‌ها و شرایط عمومی اعلامی به رقابت خواهند پرداخت

در این جشنواره علاوه بر داوران فنی که در چارچوب ضوابط فنی مد و لباس کشور اعلام نظر خواهند کرد، کتابداران نیز به عنوان استفاده‌کنندگانِ لباس در امر داوری مشارکت خواهند داشت

در آیین اختتامیه این جشنواره، طرح‌های برتر معرفی و سپس طرح‌های برگزیده به تولید انبوه خواهند رسید


  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۸
ارديبهشت

اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در کتاب «از نیمه خرداد» تدوین شد.


 

 کتاب «از نیمه خرداد» اثری‌ست در تدوین و تبیین اندیشه‌ها رهبر معظم انقلاب است که به همت مصطفی غفاری تدوین شده است.

 

مولف این  کتاب با بهره‌گیری از بیانات و خاطرات رهبر معظم انقلاب سعی کرده است نمایی روشن از خطوط کلی زندگی، شخصیت، اندیشه و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ارائه کند.

 

از این اثر به عنوان منبعی در حوزه‌ی مطالعات رهبری‌پژوهی مبتنی بر تجربه انقلاب اسلامی می‌توان یاد کرد.

 

نشر نهضت نرم‌افزاری وابسته به انتشارات انقلاب اسلامی، چاپ نخست این کتاب را در ۲۹۶ صفحه با بهای ۱۶۰۰۰ تومان به بازار نشر ارائه کرده است.

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۸
ارديبهشت

مجموعه هشت جلدی «سبک زندگی رضوی» و دوازدهمین جلد فصلنامه فرهنگ رضوی  رونمایی شد.

محمود واعظی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در آیین رونمایی مجموعه هشت جلدی «سبک زندگی رضوی» ضمن ارزشمند دانستن این اثر گفت: مجموعه هشت جلدی «سبک زندگی رضوی» شامل موضوعاتی مانند بینش‌‌ها و ارزش‌‌ها، روابط میان فردی، بهداشت فردی محیط زیست، زندگی معنوی، مناسبات اجتماعی، ازدواج و خانواده بهداشت غذا و تغذیه است.

 

وی افزود: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی ایرانی اسلامی، بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، انتشار کتاب‌‌هایی کاربردی با محوریت سبک زندگی را در دستور کارش قرار داد در همین راستا، ماموریت تالیف این مجموعه را محمد تقی فعالی استاد حوزه و دانشگاه و دانشیار گروه فلسفه و عرفان برعهده گرفتند. تا براساس منابع اصیل اسلامی قرآن، حدیث و روایات، کتاب‌‌هایی کاربردی برای مردم تهیه و منتشر شود و تمرکز این هشت جلد بر احادیث امام رضا(ع) بوده است.

 

سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) نیز درباره این آثار گفت: با توجه به سبک زندگی غربی که مدتی است جامعه و ما براساس آن پیش می‌‌رود. تالیف این مجموعه هشت جلدی بیش از پیش احساس می‌‌شد.

 


  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۷
ارديبهشت

انتشارات موسسه خدمات فرهنگی رسا

این کتاب نوع متفاوتی از کتاب‌های کسب‌وکار برای انواع متفاوتی از افراد است؛ از کسانی که هیچ‌گاه رویای شروع یک کسب‌وکار جدید را نداشته‌اند، تا کسانی که هم‌اکنون یک شرکت موفق را اداره می‌کنند. این کتاب برای کارآفرینان سختکوش است. اشخاص فعال و زرنگ دنیای کسب‌وکار که اصطلاحا شخصیت تیپ «آ» دارند. افرادی که احساس می‌کنند برای شروع یک کار جدید، مدیریت و تسخیر کردن به دنیا آمده‌اند. این کتاب همچنین برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک که هیجان کمتری دارند نگاشته شده است. افرادی که شاید کارآفرین تیپ «آ» نباشند، اما هنوز کسب‌وکارشان مهم‌ترین بخش زندگی‌شان است. افرادی که به دنبال پیشرفت هستند و ما به آنها کمک می‌کنیم بیشتر و هوشمندانه‌تر کار کنند و عالی باشند.

این کتاب حتی برای افرادی است که در کار روزمره خود گیر کرده‌اند و همیشه رویای انجام کاری برای خودشان را در سر دارند. ممکن است آنها کاری که انجام می‌دهند دوست داشته باشند، اما رئیس خود را دوست ندارند. یا ممکن است فقط بی‌حوصله و خسته باشند. آنها می‌خواهند کاری را که دوست دارند انجام دهند و از آن درآمد داشته باشند. در نهایت می‌توانیم بگوییم این کتاب برای تمام افرادی است که هرگز در مورد شروع کسب‌وکار خودشان اقدامی نکرده‌اند. شاید آنها فکر می‌کنند برای این کار ساخته نشده‌اند. شاید فکر می‌کنند که زمان، پول یا اراده لازم برای این کار را ندارند. شاید فقط از این می‌ترسند که خودشان را در معرض شکست قرار می‌دهند. به هر کدام از دلایلی که گفتیم، این کتاب برای همه آنها است.حقیقت جدیدی که وجود دارد این است که امروز هر کسی می‌تواند وارد دنیای کسب‌وکار شود. ابزارهایی که قبلا دور از دسترس بودند، اکنون به راحتی در دسترس هستند. فناوری‌هایی که قبلا چند هزار دلار قیمت داشتند، امروزه فقط چند دلار یا حتی رایگان هستند. امروزه یک نفر می‌تواند کار دو یا سه نفر یا در برخی موارد کار یک بخش کامل را انجام دهد. اموری که تا همین چند سال پیش غیرممکن بودند، امروز ساده هستند.

 


  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۶
ارديبهشت

 مریم سنجابی از اعضای پیشین سازمان مجاهدین خلق(منافقین) است که ۶ سال پیش به طور رسمی از این سازمان جدا شده و از پادگان اشرف فرار کرده است. او با تسلیم خود به نیروهای ارتش عراق، موفق شده از حصار سازمان بیرون آمده و در نهایت خود را به ایران برساند.

سنجابی خاطرات خود از حضورش در سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و روایت اتفاقاتی که در مدت عضویت وی در این سازمان برایش رخ داده، به صورت مستند در کتاب «سراب آزادی» درج کرده است. در فرصتی که سنجابی به بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آمده بود، با او درباره کتابش به گفتگو نشستیم.

در این کتاب مطالب تکان دهنده ای وجود دارد که گاهی مخاطب را به یاد کتاب «فرار از اردوگاه ۱۴» می اندازد که چندی پیش ترجمه اش در ایران منتشر شد و درباره رفتار غیرانسانی اردوگاه‌های کار اجباری کره شمالی با زندانیان سیاسی و خانواده هایشان است. آنچه بین این دو کتاب و همچنین اردوگاه های کره شمالی و اردوگاه اشرف یا کمپ لیبرتی در عراق مشابه است، برخوردهای فوق امنیتی و خفقان شدید است.

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۶
ارديبهشت




 کتاب «تویی که نمی‌شناختمت» شامل خاطراتی از زندگی شهید حاج صادق عبدالله‌زاده به تازگی با تدوین مهدی خدادادی توسط نشر فاتحان منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب به سفارش کنگره شهدای اصناف کشور تالیف و چاپ شده است.

این کتاب ۸۰ خاطره از این شهید را شامل می‌شود که دو خاطره اولش، «حاج صادق به روایت رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای» و «پیام دکتر چمران پیرامون شهادت حاج صادق عبدالله زاده» هستند.

خاطره «لوطی پسند» را از این کتاب می‌خوانیم:

جوان که بود، خیلی ها از او حساب می بردند. برادرش هم مانند خودش بود. اصلا هر جا اسم جلال و علی می آمد، همه حساب کار دستشان می آمد. جلال لوطی بود، علی هم بوکسور. علی مقام کشوری داشت.

جلال و علی عاشق مرام حاج صادق شده بودند. حاج صادق دست به جیب بود. از صدقه سر وجودش، در محل کسی مشکل مالی نداشت. همین مرام حاج صادق، جلال و علی را جذب خودش کرده بود. حاج صادق مرامش لوطی پسند بود. انقلاب که شد، جلال حاج صادق را کمتر در محل می دید. تا این که جنگ شروع شد.

جلال راننده اتوبوس شرکت واحد شده بود. جنگ بود، جلال ماموریت داشت تا رزمنده‌ها را به جبهه ببرد. آن جا بود که دوباره حاج صادق را دید. جلال که دوباره حاج صادق را پیدا کرده بود، با خود گفت: «بار دیگر که به جبهه بروم، حتما به دیدنش می روم.»

ولی این بار به او ماموریت دادند که به هوابرد شیراز برود و وقتی که برگشت، خبر شهادت حاج صادق را شنید.

این کتاب با ۱۴۶ صفحه مصور و قیمت ۷۰ هزار ریال منتشر شده است.

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۵
ارديبهشت



معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کتاب «الحیاه» اثری ماندگار در عرصه فرهنگ است، گفت: ساختار این کتاب آن را به الگویی ماندگار در عرصه فرهنگ تبدیل کرده است.

ب سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت کتاب «الحیاه» گفت: یکی از اتفاقات مبارک و خوب سال ۹۴ در حوزه نشر، پایان یافتن کتاب «الحیاه» در عرصه مکتوب و آغاز بهره‌گیری از «الحیاه» در حوزه فرهنگ است. برادران حکیمی مولفان این کتاب به اندازه کافی شناخته شده هستند و بی‌نیاز از توصیف من هستند.

وی گفت: کتاب «الحیاه» در رده کتاب‌ها و مجموعه‌های روایی اسلامی قرار می‌گیرد زیرا سبک الحیاه اسلامی، اجتماعی و نگرشش جامعه‌گرا و جامعه‌ساز است.   این کتاب به ارایه راهکار و حل مسایل اجتماعی می‌پردازد.

صالحی در ادامه درباره کتاب «الحیاه» گفت: این کتاب به عرضه عقلانی دین در قالب روایت اسلامی دین و اهل بیت نیز می‌پردازد. به همین دلیل این کتاب قابلیت عرضه در سطح جهانی را نیز دارد زیرا «الحیاه» برای انسان‌های روی کره زمین قابل فهم است و عقل بشر تضادی با آن حس نمی‌کند بلکه به ارتباطات عقلانی بین عقل و نقل می‌رسد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این کتاب چند نکته حاشیه‌ای دارد که در اینجا به آن اشاره می‌کنم. در این کتاب استمراری کاری به وضوح دیده می‌شود. «الحیاه» حاصل تلاش چهار دهه متوالی مولفان برای حصول ۱۲ جلد است. در کتاب «الحیاه» دقت‌های وسواس گونه‌ای دیده می‌شود. در این کار این دقت‌های وسواس‌گونه در تدوین، آماده‌سازی، عرصه و ترجمه زیادی دیده می‌شود و مدت زمانی که برای گزینش‌ها، تفسیرها و آماده‌سازی‌ها در این کتاب صرف شده، این اثر را مثال زدنی کرده است.

صالحی ادامه داد: در «الحیاه» یک نظام ارتباطی خاصی بین مسایل مختلف وجود دارد که روی هر یک از ابعاد آن می‌توان ساعت‌ها بحث کرد. نگارش «الحیاه» نیز شکلی نظام‌گونه به مفاهیم دینی می‌دهد. کتاب‌هایی که در حوزه دینی نوشته شده است گاهی نگاهی تک عنصری به مسایل دارد اما این کتاب اینگونه نیست و در آن عناصر به شکل مجموعه‌ای متصل به هم قرار می‌گیرند.

وی در پایان از جمله ویژگی‌های کتاب «الحیاه» را حضور پر رنگ متن بیش از حضور مولف عنوان کرد و گفت: ویژگی مفهومی «الحیاه» این است که حضور متن در آن بیش از حضور مولف به چشم می‌خورد. یعنی کسی که با «الحیاه» انس می‌گیرد حس می‌کند که با قرآن مرتبت شده است. «الحیاه» گرچه گزینش‌گرایی و ساختارسازی دارد اما مولف در آن پررنگ‌تر از متن نیست و این کتاب می‌تواند برای مخاطبانش اطمینان سازی کند.

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۵
ارديبهشت


«این راز، مال من است» یک رمان از هادی خورشاهیان برای نوجوانان است که از سوی نشر ایران‌بان منتشر و در نمایشگاه کتاب ارائه شده است.

 «این راز مال من است»، عنوان رمانی از هادی خورشاهیان برای نوجوانان است که ماجرای یک دختر ۱۳ ساله را مطرح می‌کند که پدر و مادرش تصمیم گرفته‌اند فرزند دوم خود را به دنیا بیاورند و این مساله را با دختر نوجوان خود مطرح می‌کنند و شاهد و ناظر بر احساسات ضد و نقیض او هستند. چراکه دخترشان از یک سو دوست دارد صاحب خواهر یا برادری کوچک‌تر از خود شود و از طرف دیگر دلش نمی‌خواهد این فاصله سنی این اندازه زیاد باشد.

خورشاهیان به گفته خود در رمان «این راز، مال من است» به یکی از دغذغه‌های خانواده‌های امروز که اغلب تک فرزند هستند و حتی بچه‌هاشان پرداخته‌ است.

«شکل جهان، خوب است»، عنوان  مجموعه شعر خورشاهیان در قالب نو و سپید است. همچنین مجموعه‌ای از ترانه‌های او با عنوان «دنیا ولی با ما برادر بود» در قالب چارپاره و از سوی نشر بوتیمار منتشر شده است.

 

  • کتابخانه امام حسین (ع)