کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

۳۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱
تیر


آموزش مجازی پارس  مرکز آموزش مجازی است که دروس و برنامه‌های آموزشی را از طریق شبکه اینترنت و پکیج های آموزشی به دانشجو ارایه می‌کند و او با استفاده از سامانه اینترنتی نیازهای آموزشی خود را، از راه دور رفع می‌نماید.


 

مرکز آموزش های مجازی پارس  برگزارکننده دوره های آموزشی (بیش از 500 دوره) به صورت مجازی و غیر حضوری می باشد و در پایان دوره به دانش پذیران محترم گواهینامه های پایان دوره معتبر داخلی و بین المللی اعطا می نماید.


 جهت کسب اطلاعات بیشتر به   http://elearnpars.org مراجعه کنید.


 

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۳۰
تیر

 براساس گزارشهای ارئه شده میزان عدم رعایت امانت علمی یا همان سرقت علمی در بین آثار، چشمگیر است که این موضوع در پژوهشگران مبتدی بیشتر مشهود است. بخش زیادی از این موضوع عمدی نیست. یا پژوهشگر به مسئله استناد دادن آگاهی ندارد. یا استناد به منبعی را از یاد برده و از طرفی هم ابزاری برای مشخص شدن این امر در دست ندارد.

 

mesdagh

چه مواردی به عنوان سرقت علمی شناخته می شود؟

  • استفاده بیش از چهار واژه متوالی یک منبع بدون به کارگیری نشانه‌های نقل قول (یعنی علائم " " )
  • به کارگیری مطالب، ایده‌های دیگری و ارائه آن به عنوان کار خود.
  • اتخاذ عقیده، پیشنهاد یا حتی عبارتی خاص از فردی دیگر بدون ذکر منبع، با القای گمانی باطل به خواننده که عقیده اصلی از آن نگارنده است.
  • با تغییراتی ساختاری جزئی و افزودن یا حذف واژه‌هایی چند، که به تغییرات نمودی کار ارائه شده نسبت به کار اصلی می‌انجامد.
  • تغییر یا ترجمه متنی اصلی بدون ذکر منبع است. بدین مفهوم که ایده اصلی متن، با تغییراتی چند، بدون اشاره به منبع اولیه، به کار برده می‌شود.
  • عدم ذکر نام نویسنده‌ای که مطالب از او نقل و برگرفته شده است.
  • مواردی که نام منبع در آنان تنها برای بخشی از مطالب کپی برداری شده به کار گرفته شده است.
  • کاربرد مجدد بخش‌هایی با اهمیت و یکسان از کار خود نگارنده بدون ذکر کار اولیه است. بازسازی فریبنده.
  • سرقت علمی ترجمه به دو شکل: الف) بهره گیری و ترجمه بخشی از کار دیگران بدون ذکر نام منبع اصلی (ترجمه ی بخشی)؛ ب) استفاده از ترجمه‌ای پیشین با تغییری صوری در چند واژه بدون ذکر منبع و ثبت آن به نام خود.


 

 

freetools

در هر صورت سنجش میزان مشابهت در مقالات قبل از ارسال به ناشر دارای اهمیت زیادی است و از موارد ناخواسته جلوگیری می کند. ابزارهای مشابهت یاب که در اصطلاح به آنها ابزارهای سنجش سرقت علمی می گوییم تقریبا گران قیمت هستند. در کنار این ابزارها برخی از سایتها اقدام به فراهم کردن ابزارهای سنجش مشابهت رایگان کرده اند.

 

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۹
تیر


جدیدا” به نظر می رسد روش های نوین تری برای بازار مکاره ی خرید و فروش مدارک علمی و مقالات توسط یکسری شرکت های خصوصی به وجود آمده است و آن هم برگزاری کنفرانس هایی خارج از ایران با تبلیغات جذاب و شیک و وعده ی ثبت مقاله در ژورنال های ISI و غیر آن هست. (روش قدیمی داخل ایران برگزار می شد و البته هیچ دانشگاه معتبری پشتوانه ی علمی آن نبود.)

و لذا باید هشدار داد که دوستان گول این تبلیغات را نخورند و به دیگران توصیه نمود که از شرکت در این کنفرانس ها دوری کنند.

نکات خیلی ساده ای که می شود برای زیر سوال بردن این دست از کنفرانس ها ارائه نمود:

۱.باید لوگو یا خبر کنفرانس در دانشگاه های مورد حمایت وجود داشته باشد که در وب سایت کنفرانس قابل رویت باشد(مثلا” در یک مورد اعلام شده چندین دانشگاه معتبر اروپایی) ولی خب هیچ اسامی و لینک مستندی مبنی بر حمایت دانشگاه خاصی از آن وجود ندارد.

۲.لوگوی بسیاری از انجمن های ایرانی در پوستر به چشم میخورد که هیچ اثری از چگونگی حمایت و یا لینک مستند حمایت وجود ندارد و به نظر میرسد باید انجمن های مذکور شکایتی جهت جلوگیری و سوء استفاده را داشته باشند.

۳.کمیته ی علمی شامل اسامی افراد خارجی می شود که هیچ دسترسی به آنها وجود ندارد مثل ایمیل یا آدرس صفحه یا شماره تماس جهت پرسش و پاسخ – یا کلا دبیر علمی همایش و این ها هیچ مشخصه ای ندارند.

۴.بر اساس اطلاعات شرکت برگزار کننده (یک کنفرانس مصداقی http://www.restconf.org/) (هیچ اثری از اینکه اولین کنفرانس کجا بوده و چه دستاوردی داشته بیان نشده است.)

(فقط بیان شده کنفرانس دوم در دبی بوده آن هم اسفند ۹۴) و شماره سه هم در خرداد۹۵ برگزار می شود یعنی کنفرانس های فصلی!!!!!

۵.نکته ی جالب اینکه زبان مقالات می تواند فارسی باشد با داوران خارجی؟؟؟!!!!!

۶.بسیار سریع نتایج مقالات اعلام می شود. به طور مثال از موقع ارسال اصل مقاله تا اعلام نتایج ۲۴ ساعت زمان می برد.

۷.ارائه ی سرتیفیکت های مبهم (مثلا” یک مورد مبلغ ۳۵ هزارتومان بابت سرتیفیکت استرالیایی یعنی ۱۰ دلار !!!!)

۸.یک نکته ی جالب ترفند استفاده از عکس برای نوشتن اسامی کمیته ی علمی است، که در حالت بدبینانه یعنی در سرچ گوگل نمی آید و خود داور اگر از اسمش سوء استفاده شود اطلاع پیدا نمی کند.

۹.لوگوهای تامسون-رویترز و مرکز منطقه ای و اسکوپوس و آی اس آی همیشه در پوستر ها خودنمایی می کند ……گاهی هم جزو حامیان و برگزار کنندگان!!!!

۱۰. وب سایت های فقط فارسی برای همایش های بین المللی !!!!!!!!!
۱۱. اسامی خارجی بدون وجود خارجی:

اگر در گوگل سرچ کنیم می بینیم که فقط در وب سایت های کنفرانسی ایران پیدا می شود این نام

 https://www.google.com/search?q=%22Georgian+International+Academy+of+Science%22

و اینکه چنین آکادمی در حال ساخته شدن هست آن هم به زبان فارسی.

نمونه هایی از این کنفرانس ها

۱.http://www.restconf.org

۲.http://www.2icmi.com

۳.http://www.icmsconf.com

۴.http://www.2icmhconf.com/fa/?id=17&p=0

۵.http://4icesconf.com



  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۸
تیر

پایگاه CORE بدنیال ارائه ی خدمات یکپارچه بر روی تمام محتواهای Open Access دنیاست. این پایگاه هم اکنون بر روی بیش از ۲۵ میلیون سند اطلاعاتی که تحت لیسانس  ” دسترسی آزاد” قرار دارند، عملیات جستجو را انجام میدهد.
همه ی رشته ها اعم از فنی و مهندسی، علوم پایه، انسانی، کساورزی، پزشکی و … می توانند از این پایگاه حرفه ای جستجو را انجام دهند.
خدمات این سرویس در چهار صورت انجام می پذیرد:

  • CORE Portal –  نسخه ی وب سایت
  • CORE Mobile – ( Android)نسخه ی موبایلی
  • CORE Plugin –  افزونه ی جستجو
  • CORE API – برای استفاده در وب سایت و برنامه ها توسط برنامه نویسان

 

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۷
تیر


سامانه «پژوهش‌کار» برای کمک به خودتوانمندسازی پژوهشی و مولدسازی پژوهش‌ها با حضور دکتر شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  در (ایرانداک) رونمایی شد.
  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۶
تیر
بازی که این بار قصد معرفی آن را داریم، علاوه بر این که دارای گیم پلی کاملا منحصر به فرد می باشد، همچنین زمینه آموزشی نیز در آن وجود داشته و می تواند ذهن شما را تقویت کند. زمینه آموزشی این بازی جذاب به ریاضی برمیگردد، پس اگر به ریاضی و حساب علاقه مندید، پیشنهاد می کنیم لحظه ای برای دانلود این بازی تردید نداشته باشید.

twofold inc دارای گیم پلی بسیار متفاوت و جدید می باشد که بر پایه بازی ریاضی بنا و طراحی شده است. در این بازی شما درون صفحه بنفش رنگی، مربع های کوچک رنگی را مشاهده می کنید که دارای 4 رنگ مختلف بوده و خود آنها، مربع یا مستطیل بزرگتری را تشکیل داده اند. در قسمت بالا به شما تعداد نوار رنگی نشان داده می شود و در زیر آن ها عددی در مضرب دو نوشته شده است. شما باید بتوانید با حذف کردن مربع های رنگی به عددی که در زیر نوار رنگی نشان داده میشود برسید و برای این کار نیز امتیاز دریافت خواهید کرد.  شما می توانید صفحه بازی را به جهت های مختلف حرکت بدهید تا به ترکیب مورد نظر خود از رنگ مربع ها برسید اما این کار به صورت محدود است و نمی توان هر هنگام کا خواست اقدام به تغییر کرد. به همین منظور شما باید برای پیش بردن بازی استراتژی و برنامه ای دقیق و مناسب داشته باشید چرا که انجام حرکات اشتباه برای عمل آزمون و خطا می تواند به ضرر شما انجام شود.

در بازی twofold inc از رنگ هایی بسیار زیبا و کاملا مرتبط استفاده شده است و زمینه بنفش رنگ بازی نیز به عنوان یک چاشنی عالی، توانسته است بحث رنگ بندی را در بازی تکمیل کند. همین رنگ بندی جلوه خاصی به بازی بخشیده است و محیطی بسیار جذاب و دیدنی را برایتان القا خواهد کرد. مسئله بعدی در مورد این بازی، صداگذاری حرفه ای و پیشرفته آن است. صداگذاری این بازی اندروید به بهترین نحو ممکن انجام شده است؛ پس پیشنهاد می کنیم در هنگام بازی کردن صدای ولوم گوشی خود را تا آخرین حد افزایش دهید!

ویژگی ها:

  • گیم پلی چالشی بدون پایان
  • دارای دو حالت بازی استاندارد و سخت!
  • وجود صداگذاری بسیار حرفه ای و عالی

 










نیازمند اندروید
4.0+
نیاز به اینترنت
ندارد
نیاز به روت
ندارد
  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۴
تیر



Muslim Pro: Prayer Times Quran به عنوان یکی از کامل ترین و بهترین نرم افزارها در زمینه نمایش اوقات شرعی و پخش اذان شناخته می شود که که می تواند در موارد بسیار زیادی مورد استفاده کسانی که نماز می خوانند قرار گیرد.

  این نرم افزار از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

زمان اذان:  با استفاده از اطلاعیه اذانی که در این برنامه گنجانده شده است هنگام پخش اذان به موقعیت فعلی شما، این برنامه نیز به صورت صوتی و تصویری اعلانیه ای برای شما پخش خواهد کرد تا بتوانید به نمازتان برسید. همان گونه که گفته شده این نرم افزار برای اعلام پخش اذان از اطلاعیه های تصویری و صوتی استفاده می کند تا اگر موفق به مشاهده آن نشدید، با شنیدن صدایش بتوانید متوجه زمان بشوید.

جهت قبله: شاید بارها برایتان پیش امده باشد که در پیدا کردن جهت قبله به مشکل برخورده باشید. این نرم افزار در چنین مواقعی نیز می تواند به کمک شما آمده و در یافتن جهت صحیح قبله به شما کمک کند.

قرآن کریم: اصلی ترین قابلیت این برنامه را می توان همین قسمت دانست! این برنامه دارای قران کریم به صورت کامل همراه با ترجمه به زبان های مختلف می باشد. قابلیت قرائت صوتی قرآن نیز در این نرم افزار گنجانده شده است که امکان گوش دادن به سوره های دلخواه را برایتان امکان پذیر خواهد کرد. شما می توانید از میان تمام سوره ها و آیه ها، با جستوجو کردن، ایه یا سوره مدنظرتان را به سادگی بیابید.

 

ویژگی ها:

  • محاسبه زمان نماز دقیق بر اساس زمان فعلی شما
  • نشان دادن مساجد در اطراف شما از روی نقشه
  • تقویم مسلمانان و نشان دادن روز های مقدس مانند: عید فطر و عید قربان
  • کارت تبریک اسلامی برای روز های عید
  • دارای 99 نوع مختلف نام خدا (بسم الله الرحمان الرحیم)
  • پشتیبانی از زبان های مختلف جهان : فارسی، Bahasa Indonesia, Bahasa Melayu, Deutsch, English, Español, Français, Italiano, Nerderlands, Português, Türkçe, العربیه, اردو, русский, 简体中文, 日本語, ภาษาไทย


 

نکته:

اگر Muslim Pro Prayer Times Quran PREMIUM قادر به پخش اذان در زمان صحیح نبود، این مشکل به خاطر بخش تنظیمات محلی گوشی شما می باشد و باید تنظیمات این قسمت را تصحیح کنید.






 





نیازمند اندروید
2.3+
نیاز به اینترنت
دارد
نیاز به روت
ندارد
  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۳
تیر


Sleep as Android برنامه هشدار برای بیدار شدن از خواب می باشد که امکان بیدار کردن شما با آرامش را دارد. در اصل نرم افزار Sleep as Android به گونه ای طراحی شده است که بتواند شما را با آرامش خاطر بیدار کند.

برای آن دسته از کاربرانی که با بیدار شدن در صبح هنگام مشکل دارند، برنامه Sleep as Android را توصیه می کنیم. Sleep as Android نام نرم افزاری کاربردی برای اندروید می باشد که امکان بیدار کردن شما را در صبح دارد. این نرم افزار قادر است تا با استفاده از صداهای آرامش و بسیار جذاب از طبیعت، شما را بیدار کند. به طور حتم بیدار شدن در صبح با استفاده از صداهایی آرامش بخش می تواند بسیار لذت بخش تر باشد. برای کسانی که حتی با صدای آلارم نیز نمی توانند بیدار شوند، در این نرم افزار می توانید آلارم را به گونه ای تنظیم کنید تا حل کردن پازلی که از قبل تعیین شده است، آلارم خاموش نخواهد شد. یعنی به این ترتیب مدت زمانی که برای حل کردن مجبور هستید صرف کنید، شما را بیدار خواهد کرد. همچنین لازم به ذکر است، هنگام به صدا در آمدن آلارم، صدای آن به صورت تدریجی افزایش یابد تا موجب اذیت شدن شما نشود.

ویژگی ها:

  • ردیابی کردن چرخه خواب به صورت هوشمند با استفاده از شتاب سنج گوشی خود
  • پشتیبانی از ویجت های پوشیدنی (سازگاری با ساعت هوشمند سامسونگ)
  • ادغام کردن با گوگل
  • آمارهای مربوط به کمبود خواب و خروپف کردن
  • به اشتراک گذاری در فیس بوک و توییتر
  • وجود صداهای طبیعی بسیار زیبا و جذاب (پرنده، دریا، طوفان و …)
  • پلی لیست های موسیقی هشدار
  • جلوگیری از خوابیدن شما با استفاده از کدهای CAPTCHA در صبح

 


پلاگین Sleep Lullaby:

این پلاگین به شما امکان خالی کردن مغز قبل از خواب از استرس را می دهد تا بتوانید راحت تر به خواب بروید. اگر این پلاگین را بر روی برنامه نصب کنید می توانید راحت تر از خواب بیدار شوید.

پلاگین SleepCloud Backup:

این پلاگین به شما امکان آپلود کردن نمودارها و فرم ها در سرویس های ابری را به شما خواهد داد. شما می توانید اطلاعات را در سرویس های ابری مختلف مانند دراپ باکس، گوگل درایو و … مورد استفاده قرار دهید.







نیازمند اندروید
2.3+
نیاز به اینترنت
ندارد
نیاز به روت
ندارد
  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۲
تیر

برنامه Elevate – Brain Training یک برنامه آموزشی می باشد که به شما کمک می کند تا تمرکزتون را افزایش بدهید.

این برنامه به شما روزانه تمریناتی می دهد که شما به آن ها نیاز دارید و باید آن ها را حل یا کامل کنید. بعضی اوقات با تمرینات سختی روبرو می شوید که برای پیشرفت شما خوب می باشد.

ویژگی ها:

  • دارای بیش از ۲۰ بازی بهبود مهارت مانند: تمرکز، حافظه، پردازش، ریاضی، دقت، و درک مطلب
  • انجام تمرینات روزانه که شامل مهارت هایی می باشد که شما به آن ها نیاز دارید
  • تمرینات سخت برای پیشرفت شما
  • دارای تمرینات و بازی های چالش بر انگیز
  • تقویم تمرین برای اینکه شما زودتر پیشرفت کنید



 

 

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۱
تیر

مهدیه الهی قمشه‌ای (متولد ۱۳۱۶ خورشیدی) از سن کودکی در خدمت پدر خود مهدی الهی قمشه‌ای، به شعر و ادب علاقه‌مند شده و شعر می‌خوانده‌است و با مثنوی الاطفال آشنا شده‌است. از اساتید وی علاوه بر پدر از: «جلال همایی»، «شهابی»، «صدرالدین محلاتی»، «دکتر شفق» و «محمدتقی جعفری» می‌توان نام برد. حسین الهی قمشه‌ای و مرتضی الهی قمشه‌ای نیز برادران ایشان هستند.

او به تحقیق در مثنوی مولوی و تحلیل و تفسیر ادبیات عرفانی و تطبیق آن‌ها با موضوعات قرآنی می‌پرداخت و ابیات بسیار زیادی از مثنوی را از حفظ بود ، و خود هم طبع شعری و ذوق ادبی داشت.

مهدیه الهی قمشه‌ای (محقق ادبیات عرفانی) که به دلیل مشکل تنفسی وعفونت ریه و بعد از یک دوره بستری شدن در بخش آی سی یوی بیمارستان آتیه به منزل منتقل شده بود؛ شب گدشته در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

  • کتابخانه امام حسین (ع)