کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

۲۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱
مرداد

مطالعه کردن مهارتی نیست که به طور طبیعی وجود داشته باشد، بلکه مهارتی است که باید آموخته و تمرین شود و سپس بهبود یابد.حتی دانشجویانی که قصد یادگیری دارند و آنهایی که آرزوی موفقیت در دانشگاه را دارند همیشه نمی‌دانند که چه باید بکنند و چگونه شروع کنند، ممکن است ندانند که چقدر باید مطالعه کنند و یا چگونه از وقت‌شان به شکل صحیح استفاده کنند. شاید این به ذهن‌شان خطور نکرده باشد که بهتر است برای مطالعه‌ی مطالب متفاوت از روش‌های متفاوتی استفاده کنند.


  • از: آلن موندساک، جیمز دیز، الین دیز، 
  • مرضیه مجلسی انباردان (مترجم)
  • ناشر: وزراء
  • تعداد صفحات: ۲۸۰
  • زبان: فارسی
  • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵
  • شابک: 978-600-90082-70-8

چرا باید این کتاب را بخوانید؟ به یک دلیل، باید چیزهایی را یاد بگیرید که تاکنون نمی‌دانستید. این کتاب موجب می‌شود که شما مهارت‌هایی را که داشته‌اید بار دیگر مورد توجه قرار دهید و آنها را بهبود بخشید. مهارت‌هایی که دارید، مهارت‌هایی که می‌خواهید بهبود بخشید و همچنین مهارت‌هایی که تاکنون درباره‌شان فکر نکرده‌اید، در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.


خودتان را خسته نکنید؛ گاهی اوقات بهتر است که فقط راحت بنشینید، در آنچه که می‌خوانید غرق شوید و از آن لذت ببرید. در هر حال، زمانیکه کتابی با عنوان «روش‌های مطالعه» می‌خوانید می‌توانید مطمئن شوید که این کتاب اطلاعاتی دارد که می‌توانید از آنها به خوبی استفاده کنید، و باید سعی کنید به چیزهایی که از آن یاد می‌گیرید عمل کنید.


فهرست مطالب

پیشگفتار
فصل اول: یک شروع خوب
فصل دوم: مهارت مطالعه کردن
فصل سوم: تجربه کلاس
فصل چهارم: مهارت خواندن
فصل پنجم: مطالعه‌ کتابهای درسی
فصل ششم: امتحان دادن
فصل هفتم: نوشتن مقالات پژوهشی
فصل هشتم: مطالعه زبان بیگانه
فصل نهم: رایانه، ریاضیات و علوم
فصل دهم: کمک گرفتن

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۳۰
مرداد

ما همیشه فکر می کنیم فقط برای دیگران اتفاق می افته؛ اما شاید یه روز همون طوری که برای من اتفاق افتاد برای شما هم اتفاق بیفته. یادمون باشه که هیچ کس در هیچ کجا از این بیماری ایمن نیست.

زندگی هر یک از ما سرشار از فراز و نشیب های متعددی است که برخی از آنها با کمی تلاش حل می شود و برخی نیاز به وقت و انرژی بیشتری دارد.

گاهی اوقات هنگام عبور از گردنه های دشوار زندگی لازم است به خودمان انرژی و امید بدهیم. امید یک حالت روانی است که فرد انتظار وقوع رویداد خوب را دارد و ضمن احساس کارآیی و ثمربخشی به این باور می رسد که می تواند بهتر از قبل به کارهایش رسیدگی کند در این میان پس از استعانت از پروردگار، وجود و همراهی دوستان، آشنایان، خانواده و همسر، بسیار خوب، لازم و ضروری است؛ اما حقیقت این است که بهترین راهنما و کسی که در این مسیر می تواند به ما کمک کند خودمان هستیم.

کتاب تجربیات نگارنده ای است که با پشت سر گذاشتن همین دشواری ها و با امید به زندگی و بالا بردن کیفیت آن رابطۀ معناداری به زندگی بخشید و با تلاش خستگی ناپذیر به پیروزی رسید.


  • قیمت: ۲۵۰۰ تومان
فهرست مطالب

سخن ناشر
مقدمه
فصل اول: من می تونم دوباره خوب بشم
فصل دوم: بیماری من تشخیص داده نمی شد
فصل سوم: مبارزه با بیماری و بهبودی
فصل چهارم: بازگشت بیماری
فصل پنجم: دوره درمان و پیوند مغز استخوان
فصل ششم: دوره نقاهت
فصل هفتم:  سخن پایانی
سرطان مرا نویسنده کرد
بیش تر بدانیم
علت اصلی سونامی سرطان را بدانید که بسیار جالب است

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۸
مرداد

 این روزها توجه های زیادی به سمت کتاب های الکترونیکی جلب شده است و افراد زیادی از سراسر جهان به خواندن این کتاب ها علاقه مند شدند. به همین روال، نرم افزارهایی نیز جهت مدیریت و مشاهده این نوع از کتاب ها برای علاقه مندان عرضه شدند تا کاربران با استفاده از آنها امکان مطالعه کتاب ها را داشته باشند. یکی از همین برنامه ها Universal Book Reader نام دارد که امکانات گسترده ای در زمینه مطالعه کتاب های الکترونیکی به کاربران می دهد.

توسط Universal Book Reader می توانید کتاب های الکترونیکی با فرمت های PDF و EPUB را مشاهده کنید. این نرم افزار دارای محیطی بسیار جذاب و زیبا طراحی شده است که لذت خواندن و مطالعه کتاب ها را برایتان چند برابر خواهد کرد.

در داخل خود Universal Book Reader یک کتابخانه به صورت آنلاین وجود دارد. در این کتابخانه اکثر کتاب های معروف و مختلف گنجانده شده است که علاقه مندان می توانند آنها را خریداری کرده و از آنها استفاده کنند. قابلیت جستوجو در میان کتاب ها نیز وجود دارد و شما می توانید عنوان مورد نظرتان را به سادگی بیابید. این نرم افزار از چندین زبان مختلف جهان پشتیبانی می کند.

این نرم افزار قابلیت پشتیبانی از انواع رزولیشن های مختلف را به کاربران خود می دهد.


ویژگی ها:
  • مطالعه کردن کتاب با سرعت بسیار بالا توسط ابزارهای داخلی برنامه
  • تجربه مطالعه به صورت سفارشی سازی شده

 نیازمند اندروید

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۷
مرداد


تحصیلات و آموزش بخش بزرگی از زندگی یک فرد را تشکیل می دهند. سیستم آموزشی در کشور ما به گونه ای است که هر ساله پس از ورود به کلاس تعدادی کتاب به دانش آموز یا دانشجو معرفی می شود و پس از گذراندن ترم تحصیلی فارغ از اینکه این مطالب کاربردی است یا خیر، باید مطالب آموخته شده را بر روی کاغذ بیاوریم تا بر اساس آن نمره، سطح دانش ما مورد سنجش قرار گیرد!

این رویه نه فقط در مدرسه، بلکه در دانشگاه های بزرگ و مطرح کشور نیز در جریان است. اما برای زندگی در عصر حاضر، نیاز به حفظ و استفاده از مطالب تکراری و قدیمی که هیچ گونه کاربردی در زندگی ما ندارند نیست بلکه نیاز به مهارت و استفاده صحیح از این مهارت ها داریم.

در حال حاضر روزانه ده ها و شاید صدها دوره ی آموزشی در کشور برگزار می شود که می توانند تمامی نیازهای شما به دانش و مهارت مورد نیاز برای انجام فعالیتی که دوست دارید را در اختیار شما قرار دهند. اما پیدا کردن و ثبت نام در این رویدادها یکی از مشکلاتی ست که اغلب کاربران با آن مواجهند.

وب سایت ایوند ایجاد شده تا این فعالیت را برای کاربران آسان کند. ایوند مرجعی است برای آگاهی و ثبت نام در رویدادهای مختلفی که هر روزه در اطراف شما تشکیل می شود.شما با استفاده از ایوند به راحتی می توانید در جریان آخرین دوره های کارافرینی  و استارت آپی، دوره های مدیریت و کسب و کار،دوره های IT و تکنولوژی و ده ها رویداد دیگر در زمینه های مختلف قرار بگیرید و مهارت هایی که در دانشگاه و مدرسه به شما نمی آموزند را در این کلاس های آموزشی به دست بیاورید.

وب سایت ایوند، اولین پایگاه برای آگاهی از رویدادها، همایش ها، سمینارها، ورکشاپ و کنفرانس های کشور است.هدف ایوند فراهم آوردن امکان دسترسی هرچه ‌بیش‌تر و ثبت نام راحت و آسان تر در رویداد هاست. برگزارکنندگان همایش و رویداد به راحتی می توانند رویداد خود را در ایوند ثبت نمایند و تمامی فعالیت های ثبت نام همایش را به ایوند بسپارند. در حال حاضر دوره های کارآفرینی، دوره های کسب و کار، دوره های مدیریتی، دوره های IT و تکنولوژی، دوره های مهندسی، رویدادهای علمی، رویدادهای گردشگری و رویداد های فرهنگی هنری در وب سایت ایوند تعریف شده اند. همچنین در وبلاگ ایوند می توانید اطلاعات لازم برای برگزاری همایش، برگزاری سمینار، بازاریابی و برنامه ریزی رویداد را مطالعه نمایید.

این سامانه ابزاری را در اختیار برگزار کنندگان قرار میدهد تا بتوانند رویداد خود را ساخته و با بسیاری از مخاطبین به اشتراک بگذارند و در جامعه ای وسیع از علاقه مندان به شرکت در رویداد ها اطلاع رسانی کنند.

تکنولوژی «ایوند» به گونه ای طراحی شده است تا برگزارکنندگان رویداد های مختلف از دورهمی های کوچک و ورکشاپ های آموزشی تا کنفرانس ها و همایش های بزرگ، بتوانند رویداد خود را به آسانی تعریف کنند و بسیاری از کار های مدیریتی پیچیده یک رویداد را به سیستم «ایوند» بسپارند.

ویژگی‌ها

  • جذب سریع مخاطب
  • گزارش لحظه به لحظه 
  • امکان تعریف کد تخفیف
  • امکان ایجاد پرسش‌نامه 
  • ادغام شدن با سایت شما



  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۶
مرداد






کمیته منطقه‌ای آسیا ـ اقیانوسیه برنامه حافظه جهانی MOWCAP که در سال 1998 با هدف نگهداری از مجموعه‌های آرشیو و کتابخانه‌ای ارزشمند منطقه، تسهیل تبادل اطلاعات میان شبکه‌های متخصصین و افزایش منابع لازم در جهت حفاظت و اشاعه دسترسی به میراث مستند در منطقه آسیا و اقیانوسیه تشکیل شده بود، هفتمین اجلاس خود را در شهر Hue ویتنام در  برگزار نمود.

در این اجلاس کتاب معرفی شده از سوی ایران با عنوان "عرفات‌‌العاشفین و عرصات‌العارفین "در فهرست منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه ثبت شد.  تاکنون 9 اثر از ایران در حافظه جهانی به ثبت رسیده است. و با ثبت اخیر تعداد آثار ثبت شده ایران در فهرست منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه نیز به 5 اثر رسید.

معرفی اثر ثبت شده جدید

"کتاب عرفات‌‌العاشفین و عرصات‌العارفین "که برنده جایزه جهانی کتاب سال ایران شده است یکی از بزرگترین و مهمترین تذکره‌های فارسی است که در سالهای 1022-1024 هجری قمری از سوی تقی‌الدین محمد اوحدی حسینی دقاقی بلیانی (973-1040) شاعر، ادیب و نویسنده نام‌آور دوره صفوی به رشته تحریر درآمده است. هدف از تألیف این کتاب بر اساس آنچه در مقدمه کتاب آمده است جاودان کردن نام گویندگان و شعرای فارسی زبان است.
این کتاب شامل مقدمه‌ای مفصل در کلیات حاوی شرح احوال مفصل مؤلف و حوادث سفر وی به هند و 28«عرصه» (هر عرصه به یک حرف اختصاص دارد) است و هر «عرصه» در سه غرفه متقدمین، متوسطین و متأخرین به شرح حال نزدیک به 3500 تن از شعرا به همراه گزیده‌ای از آثار آنان پرداخته است.

این اثر کم نظیر از نظر جامعیت و تفضیل، با شِم انتقادی به تاریخ ادبی آن دوران پرداخته و فراتر از فواید ادبی و اهمیت آن در تراجم احوال شعرا، چهره واقعی ادب و آداب و رسوم ، شیوه زندگی و اجتماعیات عصر صفوی در ایران و هند را ترسیم کرده و بارها مورد استفاده وسیع تذکره نویسان قدیم و محققان معاصر قرار گرفته است.


  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۵
مرداد


Lumosity از سری نرم افزارهای فوق العاده اندرویدی به منظور تقویت هوش ، حافظه است


  در حال حاضر لوموسیتی با 60 میلیون کاربر از سراسر دنیا محبوب ترین و کارآمدترین برنامه آموزشی تقویت ذهن میباشد که دارای چندین مینی گیم است. حدودا روزانه 15 دقیقه برای اتمام بازی های کوچک برنامه لوموسیتی زمان لازم است بعد از هر دوره بازی رتبه ای با عنوان “LPI” که مخفف “Lumosity Performance Index” شاخص عملکرد مغز در لوموسیتی بر اساس قدرت حافظه، دقت، سرعت، انعطاف پذیری و حل مساله به شما داده میشود. می توانید این شاخص را با روزها و ماه های قبل مقایسه کنید و شاهد تاثیر نرم افزار بر تقویت قدرت ذهنی خود باشید.

کافیست انتخاب کنید تصمیم به تقویت کدام مهارت ذهن خود دارید و این برنامه به صورت هوشمند بازی‌هایی را پیش روی شما قرار می‌دهد!


  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۴
مرداد


1000 واژه کاملا ضروری و پرکاربرد در آزمون تافل دکتری داخل کشور و متون ترجمه شده آزمون تافل دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس


  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۳
مرداد

اتفاقی که داره تو مدارس ما میفته اینه که دانش آموزان نخبه رو جذب و به رشته و دانشگاه های برتر هدایت می کنن و آخر سر آمار قبولیشون رو به رخ همه می کشن. اما این اصلاً هنر نیست که بهترین نتایج رو با جذب دانش آموزان نخبه به دست بیاریم. هنر اینه که صرف نظر از سطح تحصیلی محصل، تو مدارس بهش روش و مسیر چگونه آموختن و بهترین شدن در تحصیل و زندگی رو یاد بدیم که متاسفانه این چیزها رو در مدارس به ما یاد نمیدن

 هنر این کتاب اینه که به دانش آموز یاد میده، چطور با صرف زمانی کمتر، چند برابر بیشتر و بهتر از دیگران مطالعه کنه.

کتاب همه این مفاهیم رو در قالب زندگی نوجوونی به نام مجید به صورت داستانی شیرین و قابل لمس بیان می کنه. پس با مجید همراه میشیم و بعد از خوندن این کتاب، با عملی کردن نکات و تمرینات گفته شده در زندگیمون، با زمان مطالعه کمتر نسبت به دیگران، خیلی سریعتر و بهتر از اون ها به نتیجه می رسیم و نه تنها برای کنکور که در تمام مراحل زندگی می درخشیم و جزء آدم های موفق و پیشرو جامعه میشیم.

فهرست مطالب

چطور قله و مسیر تحصیلیمون رو درست شناسایی کنیم؟

چطور با صرف انرژی کمتر، کارهامون رو انجام بدیم؟

چرا کارهایی که می دونیم درسته رو انجام نمیدیم؟

چطور بیشترین کارها رو در بهینه ترین زمان ممکن انجام بدیم؟

چطور در زمانی کمتر مطالب رو بخونیم و عمیق تر یاد بگیریم؟

چطور کمتر کسل و خسته بشیم و همیشه پرانرژی باشیم؟

چطور همیشه حال و روحیه خیلی خوبی داشته باشیم؟

چطور باکیفیت ترین مطالعه رو داشته باشیم؟

چطور با یک بار خوندن متن کتاب، بهش مسلط بشیم؟

چطور مطالب خونده شده رو سالها به خاطر بسپریم؟


  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۱
مرداد

کارایی نرم افزار Real Metronome در عرصه موسیقی است و کاربرانی که در این زمینه فعالیت دارند احتمالا با این ابزار آشنا هستند . مترونوم ابزاری است در جهت تولید ضربات پیاپی یکنواخت به طوری که به نوازندگان کمک می کند از کوک خود خارج نشوند و در نگه داشتن ریتم سازشان یاری می دهد . این نرم افزار با کمک در نگاه داشتن ریتم و ضرباهنگ کمک به یادگیری سریع تر و نواختن راحت تر قطعات موسیقی می نماید. Real Metronome نرم افزاری است که دو مترونوم آنالوگ و دیجیتال در اختیارتان قرار می دهد تا بر حسب سلیقه و نیاز خود یکی از آن ها برگزینید . 

ویژگی ها : 

  • حرکات کاملا واقعی آونگ در مترونوم آنالوگ 
  • رابط لمسی دوست داشتنی و آرگونومیک
  • دقت و سرعت بالا در حرکت 
  • مجموعه ای از 10 صدای مختلف برای استفاده همه نوازندگان

 






نیازمند اندروید
2.3+
نیاز به اینترنت
ندارد
نیاز به روت
ندارد
  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۰
مرداد

ساکنان یک ساختمان مسکونی معمولی در یکی از شهرهای روسیه کتابخانه ای در ورودی ساختمان درست کردند. 
ساکنان روستای « کراسنوگورسک» در چلیابینسک ، کتابخانه ای در ورودی ساختمان درست کردند. چلیابینسک در جنوب — شرق روسیه در مرز با قزاقستان قرار دارد. ابتدا ساکنان ساختمان مسکونی راه پله را تعمیر و بازسازی کردند. بعد روی دیوارها تابلو و چراغ های رودیواری چینی ظاهر شد. در طبقه اول گلدان های گل و مبلمان قرار دادند. یک اتاق قرائت راحت و خوب درست شد. از کتاب هایی که ساکنان به آنجا آوردند یک کتابخانه کامل شکل گرفت.
در این کتابخانه بیش از 200 کتاب در موضوعات مختلف قرار دارد- آثار کلاسیک و داستان های پلیسی. با گذشت زمان معلوم شد که ساکنان در فصل زمستان بیشتر از فصل های دیگر سال از کتابخانه کتاب می گیرند. فقط تحت یک شرط می توان این کتاب ها را به خانه برد و آن اینکه دوباره آن را برگردانند.
چنین کتابخانه هایی در دیگر شهرهای روسیه نیز وجود دارد. هر یک از آنها از خودویژگی خاصی برخوردار است. در « نووچبوکسار» در جمهوری چوواشیا، ذخیره کتاب یکی از کتابخانه های « ورودی خانه» مسکونی که تعداد آنها در شهر زیاد است، فقط به آثار ادبی در باره جنگ کبیر میهنی اختصاص دارد. یکی از جنگ دیدگان بر کار این کتابخانه نظارت می کند. سازماندهندگان دیگر کتابخانه های « ورودی خانه ها» در حال تشکیل کتابخانه کودکان هستند.
در ورودی خانه مسکونی در نوسیبیرسک، کتاب ها بر اساس موضوع و طبقه خانه تقسیم بندی شده است. هر طبقه ای به موضوع خاصی اختصاص دارد. مثلا ، در طبق 9 می توان آثار نویسندگان خارجی را خواند، در طبقه هشتم، آثار تاریخی، طبقه 7 — ادبیات کودکان، و همینطور تا آخر. سازماندهندگان اینگونه کتابخانه ها می گویند که هدف اصلی این کار را ایجاد علاقه به خواندن تشکیل می دهد. امروزه، در بین مردم علاقه به کتاب بیشتر از کامپیوتر شده است. کتابخانه ای که در فاصله یک قدمی قرار دارد باعث آن شد تا مردم به خواندن علاقمند شوند. خیلی ها می پرسند کتاب های جدید کی به کتابخانه می آیند.
در سراسر کشور، کتابخانه های جدید در « ورودی های خانه های مسکونی» گشایش می یابند و در همه جا از احترام و علاقه زیادی برخوردار می شوند.

  • کتابخانه امام حسین (ع)