کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

۱۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

۳۱
فروردين
 
کتاب 10 قصه ازامام رضا برای بچه ها ، برای مخاطبین کودک (از 4 سالگی تا 11سالگی)                                                    







کتاب ماه غریب من ، برای مخاطبین نوجوان( از 12 سالگی تا 17 سالکی)


 




  4 کتاب برای مخاطبین جوان و بزرگسال (از 18 سالگی به بالا)

1ـ مهارت های زندگی در سیره رضوی
2ـ امام رضا (ع) و زندگی
3ـ بانوی ملکوت
4ـ چلچراغ



  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۹
فروردين
  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۱
فروردين

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۱
فروردين
  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۰
فروردين

  20فروردین ، روز هنر انقلاب اسلامی
پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.




بخشی از زندگی شهید مرتضی آوینی
از آن جا که شهید سیدمرتضی آوینی، تمام لحظه های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت، سالروز شهادت این هنرمند فرزانه، به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.
سیدمرتضی آوینی 20 مهر 1326 در شهر ری به دنیا آمد. در سال 1333 کلاس اول دبستان را در خمین به پایان رساند، دو سال بعد به دلیل موقعیت شغلی پدر از خمین به زنجان رفتند. از آنجا که در زنجان مدرسه‌ای نبود بنابراین پدر وی مدرسه‌ای را دایر کرد و مرتضی توانست دوره ابتدایی را در آن مدرسه تمام کند.دبیرستان خود را هم در کرمان در رشته ریاضی پشت‌سر گذاشت. آوینی خدمت سربازی خود را نیز در نیروی هوایی به پایان رساند و در سال 1344 وارد دانشکده هنرهای زیبایی شد.

 

وی در دوران دانشجویی نسبت به مسائل روز و مسائل هنر پی‌گیر بود و البته بسیار تلاش میکرد که هر مسئله‌ای را در این ارتباط خودش دریافت کند. شهید آوینی در معماری و ادبیات به دنبال معنای واقعی هنر بود و در عین حال که دانشجوی هنر بود به فلسفه و ادبیات نیز علاقه فراوانی داشت. به گفته بسیاری از هم دوره‌هایش از جمله عطا‌ء‌اله امیدوار هنرمند برجسته کشورمان، آوینی دارای نبوغ ویژه‌ای در فلسفه ادبیات بود. شهید آوینی به نقاشی و شعر نیز گرایش کم نظیری داشت و البته هم نقاشی می‌کرد و هم شعر می‌سرود.


در سال 57 پس از بازگشت امام خمینی (ره) از تبعید و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به فرمایشات رهبرکبیر انقلاب به دقت گوش می‌داد. پس از انقلاب اسلامی،مرتضی آوینی به آرمان‌های امام (ره) و انقلاب به شدت گره خورد و راه حقیقی را یافت.شهید آوینی در سال 1358 وارد جهاد سازندگی شد و پس از زمان کوتاهی به فیلمسازی روی آورد.


از سال 1367 تا 1364 به همراه گروهی مجموعه مستند "روایت فتح" را آغاز کرد.ساخت مستند"روایت فتح" از عملیات خیبر شروع شد و تا عملیات مرصاد ادامه داشت. "آوینی" روش مستندسازی‌اش را که هدف آن ظاهر کردن واقعیت بود؛"مستند اشراقی" نام گذاشت. موسسه فرهنگی "روایت فتح" اواخر سال 1370 در پی تاکید مقام معظم رهبری برتداوم تولید مستندهای روایت فتح تاسیس شد. در "روایت فتح" مجموعه "شهری در آسمان" را ساخت که در ارتباط با مقاومت مردم خرمشهر بود که آخرین فعالیت فیلمسازی "شهید آوینی" محسوب می‌شود.


"شهید مرتضی آوینی" روز جمعه بیستم فروردین 1372 هنگامی که برای تولید مجموعه‌ای جدید از "روایت فتح" به فکه،‌منطقه‌ عملیاتی و الفجر مقدماتی به همراه گروه رفته بود،بر اثر انفجار مین به شهادت رسید.


  • کتابخانه امام حسین (ع)
۱۹
فروردين


ای روضه ی رضوان رضا ادرکنی              

سرحلقه ی خوبان خدا ادرکنی

درجود و کرم نیامده در عالم                   

دستی به کریمی شما ادرکنی




  • کتابخانه امام حسین (ع)
۰۹
فروردين
  • کتابخانه امام حسین (ع)
۰۹
فروردين
  • کتابخانه امام حسین (ع)
۰۹
فروردين



آرام آرام نسیم خوش آغاز ماه پر فیض الهی فرا می رسد این الرجبیون ...
سلام بر ماه رجب
سلام بر بهار مناجات و بندگی
سلام بر نجوای شبانه اهالی رجب
سلام بر لحظه رجب که شاهد ذکر ذاکران است.
ماه رجب،
ماه پیوند بندگان با معبود مهربان
ماه بارش باران مهر و محبت الهی
ماه رسیدن به سر منزل مقصود
و ماه انس شب زنده داران همیشه بیدار با محبوب و معبود بی همتا


ماه رجب از ماه های بزرگی است که طلوع سه امام معصوم ،
 امام علی (ع) ، امام محمد باقر(ع) ،
و امام جواد (ع) را در آن شاهدیم و شروع بزرگترین جنبش تاریخی بشری ، یعنی برانگیخته شدن پیام آور مهر و محبت، محمد مصطفی (ص) برای هدایت و سعادت انسان ها ، در آن اتفاق افتاده است.

همچنین یاد و نام پیشوایان شهید این ماه ،حضرت امام موسی کاظم (ع) و امام هادی (ع) و نیز پیام آور کربلا ، زینب کبری (ع) گرما بخش دلهای مومنان است و نیمه رجب هم ، پذیرای معتکفان کوی دوست خواهد بود و شاهد خلوت مشتاقان.

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۰۷
فروردين


 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، دکتر عاطفه زارعی امروز با اعلام فراخوان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همدان اظهار کرد: فراخوان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ععلیه السلام)است.
وی با بیان اینکه این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ مطالعه کتاب‌های مفید برگزار می‌شود، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مناسبت دهه کرامت هفتمین جشنواره نهضت کتابخوانی رضوی را برگزار خواهد کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان عناوین کتاب‌های مسابقه را در بخش کودک 10 قصه از امام رضا(علیه السلام) برای کودکان 4 تا 11 سال عنوان کرد و افزود: در بخش نوجوان کتاب «ماه غریب من» نوشته: مجید ملا‌محمدی ویژه گروه سنی 11 تا 17 سال انتخاب شده است.
وی با اشاره به بخش جوان و بزرگسال این جشنواره، خاطرنشان کرد:‌ در این دوره از مسابقه کتابخوانی، با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه(سلام الله علیها) و احمد بن موسی(علیه السلام) و نیز تقارن برگزاری جشنواره با دهه کرامت، علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا(علیه السلام)، کتاب با موضوع آن بزرگواران نیز انتخاب شده است.
دکتر زارعی با اشاره به کتاب با موضوع امام رضا(لیه السلام) به نام «زندگی به سبک خورشید» نوشته مهدی غلامعلی برای سنین جوان و بزرگسال 17 سال به بالا گفت: کتاب با موضوع حضرت معصومه(سلام الله علیها) «بانوی ملکوت» نوشته آیت الله علی کرمی جهرمی برای سنین جوان و بزرگسال 17 سال به بالا است.
وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات کتاب با موضوع حضرت احمد بن موسی(علیه السلام) «چلچراغ» نوشته: جلیل عرفان منش برای سنین جوان و بزرگسال از 17 سال به بالا انتخاب شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به بخش خانوادگی به ترویج سبک زندگی رضوی با برگزاری مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی با حضور تمام اعضای خانواده اشاره کرد و افزود: شرکت در این مسابقه برای علاقه‌مندان در تمام گروه‌های سنی امکان پذیر است.
وی با تاکید به اینکه شرکت‌کنندگان در رده سنی جوان و بزرگسال می‌توانند یکی از منابع معرفی شده را انتخاب و به سوالات آن پاسخ دهند، گفت: پاسخنامه ارسالی باید در یکی از قالب‌های فردی یا خانوادگی (دونفره، سه‌نفره، چهارنفره و پنج‌نفره و بیشتر) تکمیل و ارسال شود.
دکتر زارعی تکمیل مشخصات فردی نظیر مشخصات شناسنامه‌ای، کد ملی، تحصیلات، نشانی کامل پست الکترونیکی، شمارة تلفن ثابت و همراه را در پاسخنامه الزامی دانست.
وی با بیان اینکه در بخش کودک، کودکان می‌توانند به یکی از دو شیوه در این مسابقه شرکت کنند، افزود: آنها جذاب‌ترین بخش کتاب از نظر خود را تصویرسازی (نقاشی) کرده و یا با ارسال یک فایل ویدئویی کتاب را به دیگران معرفی و یا اینکه بخش‌هایی از کتاب که برایشان جذاب بوده را خوانده و فیلم مربوطه را ارسال کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: کودکان برای ضبط فایل ویدئویی مربوط به معرفی کتاب می‌توانند از گوشی‌های موبایل والدین استفاده کرده و به توضیح اجمالی پیرامون کتاب، بازگویی قصه‌ای از کتاب، خواندن بخشی از کتاب و ... اقدام و آن را به شناسه @recive_ketabclip با هشتگ #کتابخوانی ـ رضوی ارسال کنند.
وی با تاکید به اینکه همشهریان می‌توانند پاسخنامه‌ها و آثار را به یکی از کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور تحویل داده یا به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، افزود:‌ برای دریافت فایل کتاب‌ها به آدرس www.iranpl.ir و نیز تهیه کتاب‌های مسابقه می‌توانند از تاریخ فروردین به کتابخانه‌های استان و یا سراسر کشور مراجعه کنند.
دکتر زارعی با اشاره اینکه به برگزیدگان جشنواره علاوه بر لوح‌سپاس و تندیس جشنواره هدایایی اهدا می‌شود، گفت: این جشنواره اردیبهشت و خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد.




  • کتابخانه امام حسین (ع)