کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

۳۰
مهر


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتاب‌خوان آبان ماه با ارائه کتاب‌های «محمد صلی الله علیه و آله و سلم مثل گُل بود» نوشته غلامرضا حیدری ابهری، «هیچ‌کس جرئتش را ندارد» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، «دعبل و زلفا» نوشته مظفر سالاری و « پی‌تی‌کو... پی‌تی‌کو... و دو داستان دیگر» نوشته فرهاد حسن‌زاده معرفی شد.
معرفی کتاب دعبل و زلفا


دعبل و زلفا

نویسنده: مظفر سالاری

ناشر: به‌نشر

تعداد صفحات: ۳۳۲

گاهی یک عشق زمینی، آدمی را تا اوج آسمان پرواز می‌دهد و گاه زمین را به بستر جمع‌آوری هیزم جهنّم تبدیل می‌سازد.

«دعبل و زلفا» ماجرای عشقی اثرگذار است و سرگذشت «دعبل خزاعی» شاعر معروف صریح و تیززبان اهل بیت علیهم‌السلام است که در سفری به بغداد با بانویی عفیف و زیبارو که گرفتار برده‌فروشان دستگاه هارون‌الرشید است، مواجه می‌شود و دل در گرو مهرش می‌نهد؛ دعبل که روحیه‌ای لطیف و خیالی خلاق دارد؛ آن بانوی نجیب را در خیالش «سلما» می‌نامد و برایش شاعری می‌کند و با وجودی که سلما، کنیزی گرفتار است که به زودی برای فروش به دربار هارون منتقل خواهد شد؛ احساس می‌کند باز هم او را می‌بیند و به‌راستی اینگونه می‌شود و به خواست خداوند، دعبل با سلمای خیالش که همان زلفای حقیقی است، ماجراهایی دارند که سرنوشت دعبل را زیر و رو می‌سازد و او را به عاقبتی خوش‌ رهنمون می‌شود.

این رمان تاریخی‌داستانی سه شخصیت اصلی دارد؛ دعبل که گاه تا مرز سقوط در مستی و می‌خوارگی و شاعری در وصف طاغوتیان به هوای وصال معشوق زمینی‌اش پیش می‌رود و گاه ضمیر روشن و یاران هدایتگرش او را تا اوج یک دوستدار راستین و شجاع اهل بیت عصمت سلام‌الله علیهم پیش می‌برد؛ شخصیت بعدی، زلفا، سراسر پاکی و نور است. زلفا شخصیتی مثبت دارد و شیعه‌ای واقعی است و نقش بسیار مهمی در هدایت دو شخصیت دیگر دارد. سومین شخصیت ابن سیار طبیب است که بسیار مادی‌گراست و سرانجام تسلیم کرامت ائمه و ایمان زلفا می‌شود.

خواندن این رمان که با قلمی جذّاب و وقایعی زنده روایت می‌شود، مخاطب را تا آخرین خطوط با اثر همراه می‌کند؛ به‌گونه‌ای که تلخی و شیرینی اوقات شخصیت‌ها، کام خواننده را تلخ یا شیرین می‌سازد.

مطالعه این کتاب تاریخی‌داستانی از بسته فرهنگی «کتاب‌خوان آبان‌ماه» به همه علاقه‌مندان به ماجراهای تاریخی و جذابیت‌های خیال‌انگیز داستانی توصیه می‌شود.


  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۳
مهر

راضیه کباری (نابینا) و رضا بهار (دارای اختلال در ناحیه سر) یادداشت‌های خود درباره مشکلات معلولین و دل نوشته‌های خود را در این کتاب جمع‌آوری کرده و با مشخصات زیر به چاپ سپرده‌اند:
در همین چند قدمی، تهران، به منش، ۱۳۹۶، ۱۶۰ص.
راضیه پس از ازدواج با رضا به تدریج نابینا شد، آنان صاحب فرزندی به نام فرزاد هستند و از مطالب این کتاب پیداست زندگی گرم و شیرین و در عین حال پویا و رو به سوی ترقی دارند. چهل و دو مطلب در این کتاب درج شده است. مطالب بسیار شیرین و جذاب است.
مطالب این کتاب چند ویژگی مهم دارد از جمله بدون مخفی کاری، اشکالات موجود در جامعه را با شفافیت گزارش کرده‌اند. از این‌رو کتابی آموزنده و سودمند برای همه معلولان و نیز برای خانواده‌ها، مربیان و همه اشخاصی است که به گونه‌ای با معلولین در ارتباط و در تماس هستند.
ساختار و ادبیات این کتاب می‌تواند سرمشق و الگو برای دیگر افرادی باشد که می‌خواهند درباره معلولیت‌ها و معلولین مطلبی بنویسند. یک نکته بسیار مهم این است که چرا خود معلولین در زمینه نوشتن و گزارش دادن کم کاری دارند، خودشان بهتر از هر فرد و مسئولی مشکلات را درک می‌کنند و سزاوار است قلم به کاغذ برده و شروع به نوشتن کنند
.
قابل توجه اعضا ، این کتاب در کتابخانه موجود می باشد برای امانت به کتابدار مراجعه نمایید .

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۱۷
مهر
  • کتابخانه امام حسین (ع)
۱۰
مهر
  • کتابخانه امام حسین (ع)
۱۰
مهر
  • کتابخانه امام حسین (ع)