کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

۲۶
خرداد

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۰
خرداد

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۱۲
خرداد

حضرت امام تنها به عنوان یک سیاستمدار برای ملت ایران و همه مسلمانان مطرح نبود، بلکه ایشان یک عالم بزرگ دینی ، رهبری مردمی و ساده زیست و مظهر مبارزه با ظلم و بی عدالتی به شمار می رفت. از همین روست که با وجود گذشت 28 سال از ارتحال امام خمینی (ره) ، یاد وی همچنان در دلها زنده و رهنمودهایش راهگشاست.

   شاید مردم ایران در طول حیات سیاسی خود ، روزی غمبارتر و تلخ تر از 14 خرداد 1368 ه.ش ( 4 ژوئن 1989 ) را تجربه نکرده باشد. روزی که امام خمینی (ره) رهبر بزرگ و دوراندیش خود و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را از دست داد. شخصیتی برجسته که تأثیری عمیق و سرنوشت ساز بر تاریخ کشور کهن ایران گذاشت و همزمان ارادۀ مردم و آیین آنها یعنی اسلام را در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران ، متجلی کرد. ولی حضرت امام تنها به عنوان یک سیاستمدار برای ملت ایران و همه مسلمانان مطرح نبود، بلکه ایشان یک عالم بزرگ دینی ، رهبری مردمی و ساده زیست و مظهر مبارزه با ظلم و بی عدالتی به شمار می رفت. از همین روست که با وجود گذشت 28 سال از ارتحال امام خمینی (ره) ، یاد وی همچنان در دلها زنده و رهنمودهایش راهگشاست.

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۱۰
خرداد

کتاب بر مدار آفتاب اثر پرجاذبه محمدحسین پورامینی ست که توسط نشر معارف به چاپ رسیده است. این کتاب به دلیل نثر روان خود برای سن نوجوان الی بزرگسال مناسب است. به خصوص برای کسانی که به دنبال زندگی به شیوه اهل بیت پیامبر هستند. زیرا در آن به جزئی ترین رفتارها و منش امام هشتم شیعیان پرداخته شده است. در فصل اول زندگینامه حضرت به طور مختصر بیان شده است. فصل دوم به بیان ارتباط با خدا از منظر امام می پردازد. فصل سوم بیانگر ارتباط با خانواده و فصل پنج ارتباط با حجت خداست. نهایتا فصل شش ارتباط با جامعه و فصل هفت در زمینه بهداشت است. در تمامی این فصلها احادیث وارد شده از امام در قالبی نو و ملموس بیان می شود.

درفصل اول می خوانیم: می گفت نماز و مداومت یاد خدا در شب و روز باعث می شود انسان مولا و مدبر و خالق خود را فراموش نکند و در برابر خدا سرکشی نکند.

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۰۱
خرداد

  • کتابخانه امام حسین (ع)