کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

«پنج شنبه فیروزه ای»

شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱ ق.ظ

جلسه جمع‌ خوانی کتاب «پنج شنبه فیروزه ای» نوشته سارا عرفانی در کتابخانه عمومی تربیت تبریز استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

 

این کناب اثر سارا عرفانی است که با موضوع زیارت و امام رضا علیه السلام نوشته شده است و ماجرایش درباره زیارت دانشجو است که در قالب اردوی دانشجویی به زیارت امام رضا علیه السلام می روند.

 

این اثر با یک داستان سریع و سرضرب آغاز می ‌شود. با روایتی از یک دانشجو که مخاطب می ‌تواند به سادگی با آن هم ذات پنداری کند؛ دانشجویی که اهل ادا در آوردن نیست. اما رمان پس از این پیش  درآمد وارد رابطه ظریف چند دختر دانشجو می ‌شود که برای زیارت به مشهد مقدس وارد شده‌ اند. شاید اوج رفتار مؤلف در نگارش این رمان و رو در رو قرار دادن سبک‌ های مختلف زیستی در رمان را بتوان در این بخش رمان جستجو کرد. وی با زیرکی و در عین حال رعایت جنبه‌ های مختلف عفاف، مخاطب را به درون تو در توی ذهن دختران جوان دانشجویی می ‌‌برد که در این سفر همراهند.

 

پنجشنبه فیروزه‌ ای از حیث بیان رویدادهای داستانی اثری به شدت امروزی است. به عبارت ساده ‌‌تر این رمان در زمره آثار آپارتمانی و لوکس و شبه  روشنکفرانه است و نه آثاری که به تمامی در مسجد و مکان های مذهبی می گذرد. ساختار روایت دینی این رمان شکل گرفته در ساختارهای عادی و روزمره و قابل دسترسی زندگی امروزین همه ماست و همین مسئله است که این داستان را برای خواندن و پیگرفتن قابل تامل می کند.

  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی