کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۹
مرداد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، اولین نشست استانی «کتاب‌خوان» همدان در تاریخ 31/5/94 از ساعت 17 الی 18:30 با حضور کتابداران، فرهیختگان، نویسندگان، فعالین رسانه حوزه کتاب، اعضای کتابخانه‌های عمومی و تمامی علاقمندان در سالن آمفی تأتر مجتمع فرهنگی عین القضات همدانی برگزار خواهد شد.

گفتنی است این تاریخ مصادف با "روز همدان، روز پزشک، بزرگداشت بوعلی سینا، دهه کرامت و هفته دولت" می باشد.

سلسله نشست‌های "کتاب‌خوان" در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.

افق نشست کتابخوان توسعه رفتار مدنی رشد‌ یافته و رشد ‌دهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دور‌دست و نیز جمع‌های کوچک خانوادگی است تا به مرور به درونی شدن عادت مطالعه و کتابخوانی به صورت نهادینه شده در رفتار فرد و جامعه مشاهده گردد و همچنین بتوان افراد "کتاب‌خوان" و نیازهای اطلاعاتی آن را شناسایی و در راستای اعتلای فرهنگی گام‌های اثرگذاری را برداشت.

ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده، معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه‌های استاندارد معرفی کتاب را از اهداف طرح ملی کتابخوان می باشد.

نحوه برگزاری جلسات به این صورت است که 12نفر از گروه‌های مرجع همچون، کتابداران، علما، نویسندگان، صاحب نظران و تمامی علاقمندان با ثبت نام در این نشست و در حضور عموم به مدت حداکثر ۷ دقیقه به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود پرداخته و بدینوسیله درترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه مشارکت می‌نمایند.

 

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۶
مرداد


به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، دبیر جلسه نقد این کتاب اظهار داشت: داستان کتاب، روایتی از  یک دختر مسلمان استرالیایی است که از پدر و مادری فلسطینی زاده شده و در حومه ملبورن زندگی می کند و در طی داستان او بزرگترین تصمیم زندگی اش را می گیرد.

قاسمی فتح ادامه داد: "امل" تصمیم می گیرد که حجاب را به عنوان پوشش دائم خود انتخاب کند و برخلاف برخی دختران مسلمان که یا به شکل سنتی و بر اساس عادت حجاب دارند یا این پوشش را گاهی رعایت می کنند و گاهی نه، که این حجاب در رمان پاره وقت! خوانده می شوند، بر اساس باور و عقیده‌ای درونی و پس از درگیری های طولانی ذهنی و فکری به این تصمیم می رسد.

وی افزود: داستان، بسیار واقعی است و وضعیت طبیعی زندگی امروزی دختری نوجوان را ترسیم می کند، از نام شخصیت های مشهور تا برنامه های تلویزیونی در داستان به چشم می خورند و در این رمان، مسائل و مشکلات روزمره دختری جوان به دقت تحلیل می شود. 

دبیر جلسه نقد گفت: شخصیت اصلی داستان دختری کاملاً معمولی است که ساعت ها جلوی آینه، لباس هایش را امتحان می کند و برای خریدن لباس های جدید، انتظار می کشد، موقعی که روزه می گیرد، دلش برای شکلات محبوبش تنگ می شود و چشم انتظار افطار می ماند.

وی ادامه داد: وقتی با مادرش مشکل دارد، با هر ترفندی می کوشد تا سر او را کلاه بگذارد و به مقصود خود برسد و در هنگام مواجهه با هر مشکل، پیش از هر چیزی، گوشی تلفن را برمی دارد تا با «یاسمین» یا «لیلا» نزدیکترین دوستان خود، حرف بزند.

قاسمی فتح تصریح کرد: کتاب، مخاطب تعریف شده ای با نام نوجوان و جوان دارد و نویسنده با همذات پنداری، موقعیت واقعی او را به تصویر می کشد تا مسیر داستان را با همدلی او پیش ببرد و از این رو، هم پیام خود را به دختران مسلمان، که دغدغه حجاب دارند، می رساند و هم با مخاطبان غیر مسلمان خود سخن می گوید.

وی ادامه داد: رمان علاوه بر بیان دقیق وضعیت روحی و روانی دختری نوجوان، روابط عادی این دختر با محیط اطراف، به خصوص والدینش را خیلی خوب به تصویر می کشد.

قاسمی فتح اظهار کرد: از ویژگی های مهم این کتاب، گذشته از بیان موضوع در قالب هنر، این است که نشان می دهد مسئله حجاب اولا فقط موضوعی اعتقادی نیست و ابعاد فرهنگی، اجتماعی و ....  آن بسیار در خور توجه است.

وی گفت: داستان با اعلام نمرات پایان ترم و قبولی امل با نمره A پایان می یابد که با عید فطر هم زمان شده است، جزئیات زندگی یک خانواده مسلمان در محیطی غیر اسلامی، حتی غذاها و سالادهای سفره افطار و عبادت های روزانه و شبانه خانواده نیز ذکر می شود.

دبیر جلسه نقد عنوان کرد: در ضمن مسابقه کتابخوانی آنلاین از همین کتاب در دهه کرامت از طریق شبکه کتابخوانان حرفه ای برگزار می گردد.

 

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۵
مرداد

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۰۳
مرداد

به گزارش روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی کشور، سومین نشست به‌اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده باحضور علیرضا مختار‌پور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور 31تیرماه 1393 در سالن اجتماعات دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران مائده شهرستان گرگان برگزار شد.

در این نشست که با استقبال پرشور علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی همراه بود، جمعی از کتابداران، نویسندگان، فعالین رسانه، اعضای کتابخانه‌ها ، 12 اثر خوانده شده را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند که در این گزارش عناوین کتب را با شما در‌میان می گذاریم.

1.      روزی که می‌خواستند کتاب را دستگیر کنند

2.      با کاروان حله

3.      رهگذران عشق

4.      جوان و آرامش

5.      قدرت جذبه

6.      فرهنگ سخنان امام حسین (ع)

7.      چراغ‌ها را من خاموش می کنم

8.      ادیسه

9.      چشم‌ها را باید شست

10. آشنایی با نهضت حسینی

11.  دغدغه های فرهنگی

12.  55  نکته برای رهایی از استرس


 

 


  • کتابخانه امام حسین (ع)
۰۱
مرداد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان ضمن دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از کتابخانه‌های عمومی همدان بازدید به عمل آورد.

  • کتابخانه امام حسین (ع)