کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

۲۶ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۹
آبان

 روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، از برگزاری نقد «کتاب عباس دست طلا» نوشته محبوبه معراجی پور،  خبر داد.
 کتاب «عباس دست طلا» ماجرای زندگی پر فراز و نشیب حاج عباس باقری است، خاطرات 8سال حضور درجبهه‌های حق علیه باطل.
 شروع کتاب درست زمانی است که دو ماه از جنگ می‌گذرد و حاج عباس که در خاوارن شهر تهران یک مغازه مکانیکی دارد به اندازه 6 جریب به معادل صدمتر و خانه‌ای بزرگ در خیابان نبرد و چهار فرزند دارد که اینک بر سر دوراهی است که برود جبهه با نه؟
 سرانجام او تصمیم خود را می‌گیرد البته برای دو هفته که برود و باز گردد اما رفت و دل بست به جبهه و ماشین‌های داغان و ترکش خورده و از همان روزهای اول ورود به جبهه با خود عهد می‌بندد که شبانه روز دست از تلاش برندارد تا ماشین‌ها را درست کرده و به خط بفرستد.
در ادامه کتاب آمده است؛ حاج عباس همیشه سعی می‌کرد برای جبهه نیروی فنی جمع‌آوری کند و با کمک‌های مردمی برای مکانیکی‌های پشتیبانی جبهه ابزار خریداری کند.
 بخش دیگری از کتاب «عباس دست‌طلا» به ماجرای حضور خانواده باقری در اهواز و منطقه جنگی اختصاص دارد، فعالیت‌های وی تا پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ادامه پیدا می‌کند و مهارت او در تعمیر خودرو‌ها باعث می‌شود تا به او لقب عباس دست طلا را بدهند.
 زندگی حاج عباس بسیار نکات آموزنده و خوبی را به خواننده گوشزد می‌کند، آشنایی با خاطرات جنگ رشادت‌ها وشهامت‌ها، تلاش بی وقفه و شبانه‌روزی رزمنده‌ها، خاطرات شیرین شوخی‌های بچه‌های گروه فنی باهم، خاطرات تلخ و دردناک باهم ترکیب شده و ذهن خواننده را با خود به دوران جنگ می‌برد که این یکی از نکات قوت کتاب است.
 خاطرات با صداقت کامل بیان شده هم ار ترس‌ها گفته شده هم از شجاعت‌ها، جنگ با تمام خاطرات تلخ و شیرینش پایان یافت، حاج عباس دست از تلاش و کوشش برنمی‌دارد و میرود برای ساختن خرابی‌ها.

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۷
آبان
مؤسسه انتشارات قدیانی، «داستان‌های کوتاه از بزرگان ایران» نوشته احسان ناظم بکایی را در نوبت چاپ اول(۷۹ صفحه، شمارگان ۱۶۵۰ نسخه و قیمت ۸۰۰۰تومان) در اختیار علاقه‌مندان به مطالعه‌ی زندگی بزرگان قرار داد.
«داستان‌های کوتاه از بزرگان ایران» منتشر شد

  آنچه در این مجموعه می‌خوانید، معرفی پنج نفر از بزرگان حوزه‌ی تاریخ اسلام در قالب ۲۵ داستان کوتاه است. پنج بزرگ به نام‌های سید جعفر شهیدی، محمد تقی جعفری، عباس زریاب خویی، مرتضی عسکری و عبدالمحمد آیتی که در سال‌های اخیر از میان ما رفته‌اند و هر کدامشان، زندگی عجیبی داشته‌اند، با سختی‌های روزگار جنگیده‌اند و آثاری ماندگار ساخته‌اند.

 


 

برای تهیه این کتاب‌ علاوه بر مراجعه به کتاب فروشی‌های معتبر سراسر کشور، می‌توانید برای خرید اینترنتی آن به نشانی الکترونیکی www.ghadyani.org  نشر قدیانی نیز مراجعه کنید.
  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۶
آبان

کتابخانه‌های انگلستان با بسته شدن حدود ۳۵۰ کتابخانه در شش سال گذشته و از دست دادن تقریباً ۸۰۰۰ جایگاه شغلی با بزرگترین بحران تاریخی خود مواجهه شده‌اند.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به نقل از لیزنا، در شش سال گذشته حدود ۳۵۰ کتابخانه در انگلستان تعطیل شده است و ۸۰۰۰ نفر جایگاه شغلی خود را از دست داده اند. در یک تظاهرات بحث‌برانگیز که توسط نویسندگان صورت گرفت، تصمیم برآن شد تا تمام شوراها در سراسر کشور به منظور نجات خود از این وضعیت اتاق‌های مطالعه‌شان را ببندند.

بر اساس خبر منتشر شده توسط خبرگزاری بی.بی.سی انگلستان؛ نمودارها نشان می‌دهد که ۳۴۳ کتابخانه از سال ۲۰۱۰ تعطیل شده و حدود ۱۱۱ کتابخانه نیز در سال جاری تعطیل می‌شود.

بیش از ۱۴۷ کتابخانه به گروه‌های مردمی واگذار شده است و شهروندان به صورت داوطلبانه در این کتابخانه‌ها فعالیت می‌کنند و این در حالیست که ۵۰ کتابخانه نیز به سازمان‌های خارجی تحویل شده است.

 آلن گیبونز از نویسندگان کودک در انگلستان با اشاره به این تحولات، گفت: خدمات کتابخانه‌های عمومی با بزرگترین بحران در تاریخ خود روبه رو شده است.

وی معتقد است در صورت کاهش زمان کار کتابخانه، سهام (Stoch) کتاب کاهش می‌یابد. گروه های مردمی داوطلب نمی‌توانند جایگزین کتابداران تمام وقت باشند و این عمل به منزله عدم ارائه خدمات مناسب بوده و باعث می‌شود که کتابخانه‌ها در وضعیت خطرناکی قرار گیرند.

ایان آنستیک (Ian Anstice) کتابدار طراح وب سایت اخبار کتابخانه‌های عمومی نیز در این خصوص گفت: این تعدیل بی‌سابقه بود. شوراها در ابتدا کتابخانه‌هایی که چندان شناخته نبودند را به سادگی بستند و با این امر باعث شدند که خدمات ضروری که به چشم نمی‌آمد، قطع شوند.

وی همچنین افزود: کاهش ساعت کار کتابخانه، کاهش بودجه خرید کتاب، تعدیل کارمندان و منابع از مواردی بود که باعث شد که خدمات کتابخانه‌ها به صورت جدی آسیب ببینند و مراجعه کنندگان پس از مدتی از کتابخانه‌ها ناامید شوند. نظام کتابخانه‌ای ما باعث غبطه خوردن کشورهای دیگر در دنیا بود و این در حالیست که اکنون از وضعیت کتابخانه‌های ما برای ترساندن و هشدار به همکارانمان در کشورهای دیگر نامبرده می‌شود.
  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۵
آبان

مسکو - ایرنا - در بسیاری از بوستان های ابر شهر مسکو پایتخت روسیه که بیشتر عرصه های جنگلی است، مردم در طول تمامی ساعات روز و حتی در برخی پارک ها شب ها نیز حضور دارند و از امکانات فراوان بهره می گیرند که مهمترین آنها کتابخانه های همیشه باز و بی کتابدار است.

به گزارش ایرنا، بخش های غیر مرکزی شهر 13 میلیون نفری مسکو بیشتر به صورت مناطق نزدیک ولی جدا از هم پراکنده در دل جنگل ها و بوستان های طبیعی است.
این عرصه های سبز جنگلی و پارکی با دریاچه ها، مرداب های کوچک و بزرگ، رودخانه ها و نهرها در حقیقت فضای باز هزاران مجمتع مسکونی ساخته شده در دوران کمونیستی است که بسیاری از واحدهای آنها کمتر از 40 متر مربع مساحت دارند، ولی محل زندگی خانواده های پر جمعیت است.
افزایش ناگهانی ساخت برج های مسکونی با واحدهای کوچک و ارزان در هم تنیده پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 در مسکو و دیگر شهرهای بزرگ روسیه برای پاسخ دادن به نیاز موج مهاجرت ها براساس الگوی دوران کمونیستی، سبب شده است پارک های محلی کوچک و بزرگ مناطق مختلف مانند محوطه بوستان ها بیشتر مورد استفاده مردم بویژه کودکان قرار گیرد.
از این رو، شهرداری شهرهای بزرگ روسیه بویژه مسکو بخش های مختلفی را برای بهره وری مردم از این پارک ها تدارک دیده اند که مهمترین آنها امکان ماهیگیری از مرداب ها و رودخانه ها، تاسیسات ورزشی رایگان برای تمامی سنین، مسیرهای دوچرخه سواری، سکوهای استراحت خانوادگی به صورت پیک نیک و مهم تر از همه فضای ویژه کتابخانه و کتابخوانی است.
شهرداری شهرهای بزرگ روسیه بویژه مسکو با همکاری نهادهای فرهنگی و غیر دولتی و همراهی مردم در اهدای کتاب در بسیاری از پارک ها و بوستان ها، صدها اتاق خواندن، ایستگاه کتابداری، کتابخانه های کوچک با طراحی های متفاوت و ظاهری جذاب با امکان بهره برداری زمستانه و تابستانه را راه اندازی کرده اند.
دسترسی آزاد و تمام وقت به کتاب ها با موضوع های مختلف حتی کودکانه، میزها و فضای مطالعه با سقف و نور مناسب و همچنین رسیدگی مداوم به آن با نظافت و تازه کردن عناوین کتاب از جمله خدمات ارائه شده در این بخش است.
ارتباط بیشتر مردم با کتاب و کتابخوانی به شیوه استاندارد، دور کردن افراد بویژه کودکان و نوجوانان از بازی های رایانه ای و موبایلی، آشتی جوانان با کتاب، استفاده از فرصت های کوتاه استراحت هنگام ترددهای شهری و تفریحی از دلایل سازمان های اقدام کننده در راه اندازی و مدیریت ایستگاه های کتابخوانی بدون کتابدار است.
از سوی دیگر، حضور دانش آموزان مدارس به صورت برنامه ریزی شده در پارک های دارای این امکانات با مسابقه کتابخوانی و اهدای جوایز برنامه ریزی می شود تا بیشتر با فرهنگ مطالعه غیر درسی آشنا شوند.
همچنین بسیاری از سازمان های دولتی و خصوصی برنامه های مختلف فرهنگی اداری مانند تقدیر از همکاران و نشست های کاری را در سالن ها و فضای باز کتابخانه های کوچک پارکی نزدیک برگزار می کنند.
یکی از دلایل گسترش این رویکرد در روسیه، دور بودن کتابخانه های اصلی و استاندارد از محل زندگی مردم، ساعت کار مشخص و محدود، مقررات دست و پاگیر کتابخوانی و کتاب بردن و همچنین فضاهای شبه اداری برای مطالعه است که سبب شده این اماکن خلوت شود، اما بر خلاف آن، کتابخانه های آزاد شبانه روزی در بوستان ها، هوای جنگلی و لطیف و همچنین تنوع موضوعی کتاب ها سبب شده این شیوه مورد استقبال مردم قرار گیرد.

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۴
آبان
پیشگیری و کنترل آرتریت (التهاب مفصل)
بزرگنمایی
  • از: هاوارد برد، کارولین گرین، 
  • مریم اطاری (مترجم)، تکتم اطاری (مترجم)
  • ناشر: کتاب درمانی
  • تعداد صفحات: ۲۸۸
  • زبان: فارسی
  • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵
  • شابک: 978-964-7108-80-5
آرتریت، التهاب مفاصل است که می تواند منجر به سختی و تورم آن ها شود. (مفاصل، جایگاه اتصال استخوان ها به یکدیگر هستند) افراد مبتلا به این بیماری معمولا از سختی مفاصل شکایت دارند. هر فردی ممکن است به آرتریت مبتلا شود، اما شما می توانید با یک رژیم غذایی و دارویی مناسب، ورزش، جراحی و درمان های فیزیکی در جهت پیشگیری و درمان آن اقدام کنید. این کتاب راهنمایی ساده و کامل درباره ی کنترل درد، رژیم دارویی، رژیم غذایی، ورزش، جراحی و درمان های فیزیکی است.

 

فهرست  مختصر مطالب

فصل‌‌ اول‌
آرتریت‌ چیست‌؟‌
التهاب‌ چیست‌؟
فصل دوم‌
انواع آرتریت‌
فصل‌ سوم
شرایط‌ وابسته‌
فصل‌چهارم
علایم‌ و تشخیص‌ بیماری‌
فصل‌‌ پنجم‌
درجست‌وجوی‌‌ آرتریت‌
انواع‌ درمان‌ها‌
فصل‌ ششم
خوردن‌، نوشیدن‌ و فعالیت‌های بدنی
کم‌‌کردن‌ درد از راه‌ تغذیه
فصل‌ هفتم‌
خطر‌ بی‌تحرکی‌
توصیه‌های ورزشی‌
فصل‌ هشتم
داروهای‌ مناسب‌ در‌درمان آرتریت
عوارض‌ جانبی‌ داروها‌
تداخلات‌ دارویی‌
فصل‌ نهم
جراحی‌
فصل‌‌ دهم‌
استفاده‌ از درمان‌های مکمل
فصل‌‌ یازدهم‌
درمان‌های‌‌طبیعی
والریان‌ یا سنبل‌ الطیب‌
سنت‌جان‌‌‌ورت‌
چای‌ سبز‌
بابا‌آدم‌
فصل‌دوازدهم
درمان‌ با‌‌ کار روی بدن‌
طب‌ سوزنی‌
درمان‌ با روغن‌های معطر‌
فصل‌سیزدهم‌
حرکت‌‌درمانی‌
یوگا‌
روش‌ پیلاتس
تای‌چی‌
فصل‌چهاردهم
زندگی‌ با آرتریت‌
کار‌
تغییر‌ منزل‌
دسترسی به اطراف‌ خانه‌
ابزار‌ و دستگاه‌‌های کمکی‌
انتخاب‌ ابزاری‌ مناسب‌
مراقبت‌‌های‌ شخصی‌
روابط‌ زناشویی
سفر‌
خرید یک خودرو مناسب‌
فصل‌ پانزدهم‌
عامل‌ درد چیست‌؟‌
راه‌های‌ کاهش‌ درد‌
فصل‌ شانزدهم‌
کنترل استرس‌
فصل‌‌ هفدهم‌
حفظ‌ حرکات‌ بدن‌
تمرین‌‌های روزانه‌
فصل‌ هجدهم
حفاظت‌ از مفاصل‌
کار کردن با رایانه
فصل‌ نوزدهم
آرتریت‌‌ در کودکان‌
نیاز‌های‌‌ اساسی‌ کودک‌ در مدرسه‌
نیاز‌های کودک‌ در خانه‌
فصل بیستم
افراد ‌‌در‌معرض خطر‌
یائسگی‌ و آرتریت
خطرات‌ هورمون‌ درمانی‌
خطر‌های ورزشی‌
پیش‌گیری‌ از جراحت‌
خطر‌های‌ مربوط‌ به‌کار‌
چاقی
فصل‌‌بیست‌ویکم‌
دورنما
فصل‌ بیست‌و‌دوم‌
آرتریت‌ در آینده‌
تحقیقات‌ انجام‌‌شده‌‌
پیشرفت‌‌هایی در جراحی‌
چه‌گونه‌‌ می‌توان‌ به تحقیقات‌ کمک‌ کرد‌؟‌

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۳
آبان
سایت glamour فهرست جدید هفت کتابی که تا پیش از ۳۰ سالگی باید خواند، را منتشر کرده است:

 

 ۱. "حرکت به سمت بیت‌اللحم" (Slouching Towards Bethlehem)؛ نویسنده: "جوان دیدیون"

به عقیده بسیاری، این کتاب منبع مناسبی برای افراد هنگام مواجه شدن با فراز و نشیب‌های زندگی است.

 ۲. "پیش به سوی فانوس دریایی" (To the Lighthouse)؛ نویسنده: "ویرجینیا وولف"

این رمان از خانواده رمزی و دیدار آنان از جزیره "اسکای" واقع در اسکاتلند بین سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۰ حکایت دارد و جوانب متعدد زندگی را روشن می‌کند.

 ۳."تکیه کردن" (Lean In)؛ نویسنده: "شریل سندبرگ"

این کتاب حاوی اطلاعات بسیار ارزنده‌ای برای نسل جوان به ویژه دختر خانم‌ها محسوب می‌شود.

 ۴. "معشوق" (Beloved)؛ نویسنده: "تونی موریسون"

تونی موریسون مشهور که در سال ۱۹۹۳ موفق به کسب جایزه نوبل شد، در این کتاب از یک طرف به توصیف دوران برده‌داری آمریکا می‌پردازد و از سوی دیگر رابطه مادر و فرزند را به شکلی زیبا به تصویر می‌کشد.

 ۵. "هرگز رهایم مکن" (Never Let Me Go)؛ نویسنده: "کازو ایشی گورو"

در این رمان، داستان بزرگ شدن یک دختر و حقیقت وجود او و هم‌کلاسی‌هایش به قلم بی‌بدیل این نویسنده ژاپنی بریتانیایی روایت می‌شود.

 ۶."بدرود به همه‌شان" (Goodbye to All That)؛ نویسنده: "ساری باتِن"

این کتاب با مضمون زندگی در شهر نیویورک در برگیرنده نکات اخلاقی بسیاری بوده و خواندن آن به جوانان توصیه می‌شود.

 ۷."و هیچکدام باقی نماندند" (And Then There were None)؛ نویسنده: "آگاتا کریستی"

 این کتاب جنایی-معمایی اثری مهم در ادبیات جهان محسوب شده و به گفته خود نویسنده چالش‌برانگیزترین و بهترین اثر اوست.

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۲
آبان

  یکی از انواع کتاب‌هایی که مطالعه آن می‌تواند پاسخگوی خیلی از پرسش‌های ما در زندگی زناشویی باشد، کتاب‌های روان‌شناسی در این زمینه است که می‌تواند حلال خیلی از مشکلات در زندگی باشد؛ برای مثال، کتاب «چگونه با همسرم مشاجره سازنده داشته باشم؟» یکی از این کتاب‌هاست که مانند یک مشاور خانواده همراه است و زمانی که مشاجره‌ای بین شما و همسرتان به هر دلیلی شکل گرفت می‌تواند به شما کمک کند که از دعوا و بگو و مگوهای بیهوده جلوگیری کنید و برعکس مشاجره‌تان را با نتیجه مطلوب به پایان ببرید. این کتاب به قلم کارول گراف وسرژویدال است و دکتر الهام سجادی و محمدرضا اشکواری آن را ترجمه کرده‌اند و نشر میم آن را چاپ کرده است. کتاب مذکور 174صفحه دارد و در قطع کوچک چاپ شده و می‌توانید راحت آن را با خودتان همراه داشته باشید. از عنوان‌های درج‌شده در این کتاب می‌توان به آیا زن و شوهرها می‌توانند بدون مشاجره زندگی کنند؟ چرا مشاجرات اجتناب‌ناپذیرند؟ نکاتی مفید برای جلوگیری از بروز جدال‌های واقعی، چه زمانی باید به زوج‌درمانگر مراجعه کرد؟ و... اشاره کرد. خواندن این کتاب می‌تواند به زن و شوهرها به‌خصوص آنهایی که تازه زندگی خود را آغاز کرده‌اند کمک زیادی کند تا فضای خانه‌شان با راهکارهایی که در این کتاب به نگارش درآمده به آرامش برسد. در یکی از صفحات این کتاب آمده است: «شرط اساسی دیگر برای تفکیک عصبانیت از خشونت، عادت به استفاده از کلمه من در ابراز عصبانیت است؛ مثلا من عصبانی هستم یا من اصلا موافق نیستم. در ابراز عصبانیت، استفاده از کلمه من به این علت مهم است که غالبا دلیل عصبانیت خودتاییدی است در مقابل دیگری.»

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۱
آبان

به مناسبت هفته کتاب، کتابخانه عمومی امام حسین(ع)، منحصرا در تاریخ      1395/8/24(از ساعت8 صبح لغایت 18) عضو رایگان جذب می نماید. همچنین متقاضیان، می توانند صرفا از طریق تکمیل فرم پیش‌ثبت‌نام اینترنتی به نشانیhttp://www.samanpl.ir/Account/RegisterRequest  نسبت به ثبت درخواست عضویت خود اقدام کنند. بدیهی است تایید ثبت‌نام نهایی منوط به حضور فرد در کتابخانه، پرداخت هزینه صدور کارت به مبلغ 5000 ریال و ارائه یک قطعه عکس(پشت نویسی شده) همراه با شناسنامه و کارت ملی( یا فتوکپی آنها) خواهد بود.

تلفن:34281550

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۲۰
آبان

       

در عصر حاضر که تکنولوژی بر سرعت افزایش اطلاعات افزوده، بسیاری از افراد، استفاده از اینترنت را جایگزین مطالعه کرده‌اند و این مساله در کشور ما بسیار محسوس‌تر است زیرا سرانه مطالعه از دیرباز در ایران پایین بوده است. شاید بتوان این دیرباز را به چند سده اخیر تقلیل داد. ایرانیان باستان مردمی اهل فرهنگ و اندیشه بوده‌اند و اگر کتابی به شکل امروزی در اختیارشان قرار می‌گرفت، احتمالا از خواندن آن غفلت نمی‌کردند و به تامین دانش خود فقط از طریق شنیدن بسنده نمی‌کردند.
معیار و مقیاس پیشرفت تمدن‌ها و ترقی و تکامل ملت‌ها و جوامع انسانی در تعداد قلم به دستان و تیراژ کتاب‌ها، نشریات، مجلات و تعداد کتابخانه و تعداد خوانندگان و... آنهاست.
اما چگونه می‌توان این عادت پسندیده را در کودکان ایجاد و به تداوم آن کمک کرد؟
به نظر می‌رسد بسیاری از والدین در دوران کودکی برای بچه‌های خود کتاب می‌خوانند یا قصه تعریف می‌کنند، اما به‌تدریج که بچه‌ها بزرگ‌تر می‌شوند و پس از اینکه خودشان قادر به خواندن می‌شوند، این روش دانش آموختن از یک ضرورت به یک سرگرمی تبدیل می‌شود و با گذشت زمان به سهولت با سایر روش‌های سرگرمی جایگزین می‌شود. همه به این موضوع اذعان دارند که عادات انسان از کودکی شکل می‌گیرند و والدین نقش مهمی در شکل‌گیری این عادت‌ها دارند، پس اگر می‌خواهیم کودکانمان کتاب بخوانند باید خودمان الگوهای مناسبی در این زمینه باشیم.
در جایی می‌خواندم که اگر فقط روزی 15 دقیقه کتاب بخوانیم، در طول 1 سال حدود ١۵ کتاب را خوانده‌ایم. مطالعه خانوادگی یکی از روش‌هایی است که می‌تواند کتاب خواندن را به یک عادت مفید و حتی وسیله‌ای برای ایجاد یک ارتباط موثر تبدیل کند. این برنامه می‌تواند شب‌ها با خواندن کتابی که مربوط به کودکان است، شروع شود؛ به این ترتیب که اعضای خانواده به نوبت بخشی از کتاب را برای کودک بخوانند. این کار برای کودکانی که ترس از خواندن و مشکلاتی در روخوانی دارند نیز بسیار سودمند است زیرا باعث می‌شود کودک خواندن را به شیوه‌ای حمایت‌آمیز تجربه و فایده داشتن سواد و خواندن کتاب را درک کند. خانواده‌ها می‌توانند این کار را با خواندن کتاب‌هایی که برای خودشان نیز خاطره‌انگیزه است، شروع کنند؛ مثل خواندن کتاب‌ «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر مرحوم مهدی آذریزدی، نویسنده توانا و چیره‌دست کتاب‌های کودکان در کشورمان.
این کار علاوه بر ایجاد ارتباط عاطفی بین والدین و کودکان، انتقال ارزش‌های اخلاقی را نیز ممکن می‌کند زیرا کودک با روش زندگی در گذشته‌ای نه‌چندان دور آشنا می‌شود و برخی از نصایحی که در سایر اوقات بیهوده هستند در قالب داستان و از زبان نویسنده که فردی خارج از ارتباط والدین و کودکان است، بیان می‌شود و بچه‌ها خودشان مطلب خوانده شده را پردازش می‌کنند. البته باید توجه داشت حین انجام چنین فعالیتی نباید شروع به نصیحت و پند و اندرز دادن کنیم.
یادمان باشد از طریق همین عادت کتابخوانی و تهیه کتاب‌های مرتبط با مهارت زندگی می‌توان بسیاری از مشکلات تربیتی و طبیعی رشد کودک را به‌موقع تشخیص داد، شناخت و درمان کرد.
از دیگر فعالیت‌هایی که می‌تواند اهمیت کتابخوانی را به کودکان نشان دهد، تعیین سهمی است برای خرید کتاب در خریدهای ماهانه یا عضویت والدین همراه با بچه‌ها در کتابخانه.
والدین می‌توانند خودشان از تکنولوژی برای خواندن و آموختن استفاده کنند و سپس از کودکشان بخواهند 10 دقیقه از تبلت برای خواندن داستان شکل‌گیری یک ضرب‌المثل استفاده کند و از او بخواهند روش زندگی کُند را به جای فست(سریع) تجربه کند تا بتواند مفهوم واقعی شعر من یار مهربانم را درک کند.
اهدای کتاب به‌عنوان هدیه می‌تواند جایگاه کتاب را بین خانواده‌ها بالا ببرد. داشتن کتابخانه‌ای در منزل و مراقبت از کتاب‌ها و تشویق کتابخوانی بین خانواده‌ها با گذاشتن مسابقات کتابخوانی بین آنها می‌تواند این فعالیت جالب را پرهیجان کند.
دکتر میترا حکیم‌شوشتری فوق‌تخصص روان‌پزشکی کودک
دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی ایران

  • کتابخانه امام حسین (ع)
۱۹
آبان

 

وبسایت مجله فوربس فهرست اسامی ۸ نویسنده مشهور پردرآمد جهان را در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد:
اسامی ثروتمند‌ترین نویسندگان جهان در 2016 منتشر شد 

در فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان که از سوی مجله معتبر فوربس (forbs) منتشر شد، جیمز پترسون رمان‌نویس معروف با ۹۵ میلیون دلار افزایش درآمد مقام نخست را کسب کرد.

شش نویسنده موجود در این فهرست خانم هستند که می توان به «جی کی رولینگ» و «پائولا هاوکینز» اشاره کرد.

فوربس این آمار را براساس ارقامی که موسسه معتبر نیلسن از فروش کتاب‌های چاپی‌، دیجیتالی و صوتی این نویسندگان به دست آورده ارائه می‌کند.

 

خانم «هاوکینز» که نویسندگی را از سال ۲۰۰۹ شروع کرد، با کتاب «دختری در قطار» توانست برای اولین بار نام خود را در لیست پردرآمدترین نویسندگان جهان ثبت کرده و جایگاه نهم این فهرست را به خود اختصاص دهد. گفته می‌شود، فیلمی با همین عنوان توسط کمپانی «یونیورسال استودیو» در اکتبر امسال به نمایش در می‌آید.

 

رستگاری در شائوشنگ و درخشش کارهای سال‌های اخیر استفن کینگ هستند که به سرعت از سوی کمپانی‌های تلویزیونی مورد استقبال قرار گرفتند.

جی کی رولینگ امسال ۱۹ میلیون دلار سود از آنِ خود کرد و از جایگاه هفتمِ فهرست پردرآمدترین نویسندگان دنیا به مقام سوم صعود کرد این در حالی است که «ورونیکا راس» از جایگاه سوم سال قبل به جایگاه نهم رسید.

 

جان گرین نویسنده رمان اشتباه در ستاره‌های ماست در مقایسه با سال گذشته افت بیشتری داشته و با کسب درآمد ۲۶ میلیون دلار از جایگاه دوم فهرست سال ۲۰۱۵ به مقام نهم تنزل پیدا کرده است.

 

"جف کندی"(۱۹ میلیون دلار)،"استفن کینگ"(۱۵ میلیون دلار)، "دانیل استیل"(۱۵ میلیون دلار)، "نورا رابرتز"(۱۵ میلیون دلار)،"ای ال جیمز"(۱۴ میلیون دلار)، "ورونیکا راس"(۱۰ میلیون دلار)،جان گرین(۱۰ میلیون دلار)، جورج آر آر مارتین(۹ میلیون دلار)، "دان براون" (۹,۵ میلیون دلار)و "ریک ریوردن"( ۹.۵میلیون دلار) از دیگر چهره‌های ادبی هستند که نامشان به ترتیب در فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان از دید مجله «فوربس» آمده است
  • کتابخانه امام حسین (ع)