کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

ابزارهای پژوهشی «نور»

سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶ ق.ظ


 
 

در اینجا با برخی ابزارهای پژوهشی تولید شده از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی «نور» آشنا می‌شوید که غیر از نرم‌افزارهای محتوایی این مرکز است
 
سمیم نور
نخستین سامانۀ مشابهت‌یاب متون است که با سرویس‌دهی تحت وب، برای پیشگیری و تشخیص مشابهت متون و سرقت احتمالی میان متون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سامانه متون ورودی کاربر را با انبوهی از متون مختلف اعم از کتاب و مقاله مقایسه می‌کند و ظرف چند دقیقه نتایجۀ مشابهت متن ووردی کاربر با متون تألیفی دیگران را گزارش می‌کند.
 
آدرس این پایگاه: www.samimnoor.ir

 
پژوهیار
نخستین نرم‌افزار استناددهی و سازمان‌دهی منابع پژوهشی است که پژوهشگران را در مستند‌سازی نتایج پژوهشی و تنظیم خودکار کتابنامه (منابع پایانی پژوهش) یاری می‌کند. همچنین کاربران پژوهیار می‌توانند مجموعه‌سازی و سازماندهی منابع علمی خود را به پژوهیار بسپارند و همان منابع گردآوری و طبقه‌بندی شده را در استناددهی و تنظیم کتابنامۀ پژوهش خود به‌کار گیرند. «پژوهیار» این کار را از طریق افزونه‌های واژه پرداز ورد و همینطور مرورگر فایرفاکس انجام می‌دهد و کاربران می‌توانن سوابق کاربری خود را در ابر «پژوهیار» نیز بارگذاری و نگهداری کنند.
 
پایگاه رسمی این نرم افزار: www.pajoohyar.ir

 
کتابخوان همراه نور
خیلی از پژوهشگران، از ابزارهایی با سیستم عامل اندروید (anodroid) استفاده می‌کنند. کتاب‌خوان نور، ابزاری مناسب و رایگان برای دریافت و مطالعۀ کتابهای الکترونیکی حوزۀ علوم اسلامی و انسانی است که از سوی محققان و توسعه‌دهندگان محصولات موبایلی نور تهیه و عرضه شده است. در حال حاضر، بیش از ۱۲۰ عنوان کتاب در حوزه های مختلف علوم انسانی و اسلامی در این نرم افزار ارائه شده و کلیه کتاب‌ها به همران نرم‌افزار «کتابخوان همراه نور» در فروشگاه‌های اینترنتی محصولات اندروید بصورت رایگان عرضه می شوند و تعداد این کتابها به صورت هفتگی رو به افزایش است.
 
دریافت نرم‌افزار: پایگاه ketabkhan.noorsoft.org و دیگر بازارهای اینترنتی اندروید

 

 
نورنگ
خیلی از محققان برای ارائۀ فایل‌های خود از نرم‌افزار پاورپوینت استفاده می‌کنند. زمینه‌های تصویری نورنگ با نام قالب پاورپوینت فضای مناسبی پدید آورده که در آن کاربران مختلف با سلایق بصری گوناگون می‌توانند قالب‌های پاورپوینت مورد نظر خود را با نقوش، علائم و نمادهای بومی اسلامی و ایرانی دریافت کنند و ارائۀ سخنرانی، دفاعیۀ پایان‌نامه یا هر ارائۀ دیگری را بر روی این قالب‌های پاورپوینت تهیه و عرضه کنند.
 
آدرس پایگاه: www.noorang.ir


  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی