کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

کتاب «انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه»

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۹ ق.ظ
کتاب «انتظار عامیانه، عالمانه، عارفانه» نوشته حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان است که در آن سعی شده نگاهی جامع به مقوله انتظار داشته باشد و دارای چند ویزگی شاخص است.
 این کتاب در درجه نخست، اختصاصا به مقوله انتظار پرداخته است، دوم اینکه نثر روان و قابل‌فهمی دارد و سوم اینکه، مطالبش ناظر بر حال حاضر و زندگی امروز است و این موضوع به فهم مطالب کتاب، بسیار کمک کرده است.
کتاب در 4 فصل تدوین شده است که فصل اول انتظار عامیانه، فصل دوم انتظار عالمانه، فصل سوم انتظار عارفانه و فصل چهارم جوانی و انتظار را دربرمی‌گیرد.
 کتاب با بررسی مفهوم انتظار، سه رویکرد متفاوت به مفهوم انتظار را مورد بررسی قرار می‌دهد: مؤلف در فصل اول، به بیان باور‌های غلط عوام در مورد ظهور می‌پردازد و بررسی می‌کند که در نتیجه هرکدام از این عقاید چه اعمال و حرکات اشتباهی منتج می‌شود.
 نویسنده در ادامه ویژگی‌های منتظر را بررسی می‌کند و اینکه انسان منتظر باید چه اعمالی انجام دهد و چه عقاید و دیدگاه‌هایی نسبت به موضوعات مختلف جهان و به ویژه نسبت به ظهور داشته باشد.
 در مجموع باید گفت که این کتاب یکی از بهترین آثار در خصوص وظایف منتظران و به‌ویژه مسئله انتظار است.
  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی