کتابخانه عمومی امام حسین (ع)

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۷ - پوریا قلعه
    ^ـ^
پیوندهای روزانه

اعطای درجه یک هنری به سه نویسنده مطرح کشور

يكشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵ ق.ظ

اعطای درجه یک هنری به سه نویسنده مطرح کشور

  مراسم اهدای درجه یک هنری به چند تن از نویسندگان با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی، سید محمدمجتبی حسینی؛ دبیر شواری نظارت و ارزیابی هنرمندان و جمعی از نویسندگان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

در این جلسه نشان یک هنری به مرتضی سرهنگی، بلقیس سلیمانی و علیرضا کمره‌ای اهدا شد و از تلاش‌های آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

 

صالحی با اشاره به مکانیسم فعالیت شورای ارزشیابی هنرمندان گفت: عمده کسانی که در سالیان گذشته به اخذ درجات هنری نائل شده‌اند، کسانی بوده‌اند که خود متقاضی دریافت درجات هنری بودند. اما در دوره جدید، روش دومی نیز مورد نظر جدی بوده است تا مصوبات شورا نمایه جامع‌تر از شاخصان جامعه هنری- ادبی کشور باشد.

 

وی افزود: در این مسیر که با ضوابط و آیین‌نامه‌های مصوب منطبق است، افراد برجسته هنری- ادبی شناسایی شده‌اند و پس از گردآوری سابقه فعالیت‌های ادبی- هنری و بررسی‌های لازم، شورای ارزشیابی در مورد آن‌ها به بحث و بررسی می‌پردازد و در صورت تمایل آن‌ها به تطبیق درجات هنری متناسب اقدام می‌کند.

  صالحی در پایان اظهار امیدواری کرد که با استفاده از آیین‌نامه مصوب شواری عالی انقلاب فرهنگی و نیز ظرفیت‌های هم افزایانه سازمان‌ها و نهادها، کاربردها و آثار مترتب بر مدارک درجه یک هنری کشور افزایش یابد.

 سید محمدمجتبی حسینی دبیر شورای نظارت و ارزیابی هنرمندان نیز در این جلسه با اشاره به فلسفه اعطای درجه هنری به هنرمندان کشور گفت: بین نظام اداری و نظام دانشگاهی ما شکافی وجود داشت و به منظور پُر کردن این شکاف و شناسایی هنرمندان در سیستم اداری، کمیته ارزیابی هنرمندان تشکیل شد تا سیستم اداری ما توانایی شناسایی هنرمندان ما را داشته باشد.

  وی با بیان تفاوت میان نشان هنری و درجه هنری عنوان کرد: نشان هنری معمولا از سوی رئیس جمهوری ارایه می‌شود و ساز و کار مربوط به خود را دارد اما درجه هنری به درجات هنرمندان و رتبه‌بندی آن‌ها اختصاص دارد. پس از انقلاب جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ مصوبه در شورای عالی فرهنگی در ضرورت صدور مدرک به خبرگان بدون مدرک به تصویب رسیده است و تسهیلاتی برای دارندگان درجات هنری در تاسیس آموزشگاه، صدور مجوزها و تکریم از آن‌ها در نظر گرفته شده است.  

همچنین درجه یک هنری برای محمد حسین مهدوی(متخلص به م. موید)، مفتون امینی و مجید قیصری صادر شده است که به دلیل عدم حضور در جلسه، این درجه هنری برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

  • کتابخانه امام حسین (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی